نقش تاثیرگذار زنان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی

خزعلی با بیان اینکه همه زنان ما پس از دوران دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب (س) رسالت اصلی خود را مبنی عدم به انحراف کشیده شدن انقلاب انجام دادند گفت: باید تلاش کنیم در کنار گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، جبهه‌های اقتصادی را نیز فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «انیسه خزعلی» امروز (پنجشنبه ۱ مهر) در همایش گنجینه‌های ایثار و عفت و تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس خوزستان که در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از زنان شهیده اظهار کرد: زنان ما بعد از دوران دفاع مقدس که جهاد اصغر بود به سمت جهاد اکبر که مبارزه نفس است، حرکت کردند.

 

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: همه کسانی که در کشور به گونه‌ای مسئولیت دارند باید تلاش خود را برای کاهش محرومیت‌ها و آسیب‌های زنانی که به شکل‌های مختلف مستقل هستند انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه زنان و مادران شهدا در طول‌های سال‌ها مختلف با سختی و دشواری‌های فراوان در جهت تربیت نسل انقلابی کوشش کردند ادامه داد: اگر استقامت و پایداری زنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن نبود این دستاوردهای بزرگ انقلاب و جنگ تحمیلی به ثمر نمی‌نشست.

 

خزعلی با بیان اینکه همه زنان ما پس از دوران دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب (س) رسالت اصلی خود را مبنی عدم به انحراف کشیده شدن انقلاب اسلامی انجام دادند اضافه کرد: اگر روشنگری حضرت زینب (س) نبود هیچگاه قیام عاشورا منتشر نمی‌شد.

 

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران تصریح کرد: امروز زنان ما متوجه رسالت خود در نبرد فرهنگی دشمن علیه مردم ایران هستند؛ دشمن در تلاش است تا هویت و اصالت ما را بگیرد، اما زنان ما با استقامت و هوشیاری در حال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستند.

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ابراز کرد: اگر با نگاه دوران دفاع مقدس در جنگ نرم دشمن حضور داشته باشیم قطعا خداوند توفیقات بسیاری را به ما عطا خواهد کرد از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد و در کنار این جبهه‌های اقتصادی را نیز فعال کنیم.

 

«سردار حسن شاهوارپور» نیز عنوان کرد: با هدایت مقام معظم رهبری، نظام اسلامی پس از ۴۲ سال در مقابل توطئه‌ها و اقدامات دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، محکم و استوار مسیر نورانی خود را دنبال می‌کند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان جنگ تحمیلی را یکی از مقاطع بسیار سخت و شکننده دانست و اذعان کرد: دشمنان جنگ را تدارک دیدند تا این نظام را ساقط کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواست با تحمیل جنگ، نظامی که به برکت خون شهیدان و مجاهدان اسلام و هزینه‌های سنگین به دست آمده بود را از ملت بگیرد اما این ملت اسلامی زیر سایه امام راحل و با هدایت مقام معظم رهبری محکم و استوار در این مسیر نورانی گام برمی‌دارد.

 

سردار شاهوارپور یاد آور شد: در این مسیر زنان نقش برجسته ای در حمایت از انقلاب داشته اند از این رو امروز باید حضور زنان در دفاع مقدس و بانوان پیشکسوت این عرصه را معرفی کنیم تا نسل جوان و آینده از این مجاهدت‌ها بهره مند شوند.

 

کد خبر 1097758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha