اجرای ۱۸ برنامه فرهنگی و اجتماعی در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۱۸ ویژه برنامه در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) با شعار «همه خادم الرضاییم» و هشتک «نجات انسان، رسم مسلمانی» برگزار می شود.

«مهدی قاسم زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه آخر ماه صفر سوگواره «اربعین حسینی» با حضور سخنرانان برجسته کشوری در آستان برادر گرامی حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ادامه داد: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و اربعینِ شهدای کربلا، سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) 18 ویژه برنامه با محوریت حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و شعار «همه خادم الرضاییم» با هشتک «نجات انسان، رسم مسلمانی» برگزار می شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: آیین عزاداری «عاشقان ثارالله» همراه با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی حجت الاسلام «سعیدی» از سخنرانان برجسته کشوری و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در این آستان مقدس برگزار خواهد شد.

 

قاسم زاده در ادامه گفت: جاماندگان و عزاداران در روز اربعین حسینی با تجمع در میدان حضرت امام رضا(ع) به یاد پیاده روی نجف تا کربلای معلی با سردادن شعار لبیک یا حسین به آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس مشرف خواهند شد.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ادامه داد: برگزاری سوگواره های «در سوگ آل الله »، «رضویون »، «غریب طوس» و «صلای عزا» با حضور حجت الاسلام «دهشت» از سخنوران برجسته اعزامی از مشهد مقدس را از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ایستگاه مشاوره وقف وقف به منظور اشاعه فرهنگ وقف و نذر با عنوان «میراث جاودان» در این آستان مبارک طی دهه آخر ماه صفر برپا می شود، گفت: موکب حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) همه ساله در شهر کاظمین عراق در ایام اربعین حسینی برپا می‌ شده که امسال با توجه به محدودیت های کرونایی به مدت ۳ روز در آستان مبارک دایر خواهد بود.

کد خبر 1098293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha