تمام مدیران دستگاه های عضو ستاد اربعین در مهران مستقر شوند/ مرز مهران بسته است

نوذری با بیان اینکه تمام مدیران دستگاه های عضو ستاد اربعین حسینی باید در مرز مهران مستقر شوند، گفت: مرز مهران بسته است و زوار اربعین حسینی به هیچ وجه به این مرز مراجعه نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام، اظهار کرد: اربعین امسال متفاوت از سال های گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا و  اجازه ورود به ۶۰ هزار نفر زائر از سوی کشور عراق  متفاوت از اسل گذشته است.

 

« محمد نوذری»  یادآور شد: ۶۰ هزار نفر اجازه  ورود به کشور عراق از طریق مرز  هوایی داده شده و  باید بنا را بر این بگذاریم که حدود ۶۰ هزار نفر نیز از مرز مهران به کشور برگردند، در دو روز اخیر هم موج گسترده ای از مردم از  سراسر کشور به استان ایلام و  مرز مهران مراجعه کرده اند.

 

وی با بیان اینکه مرز مهران بسته است و اجازه تردد به زوار از این مرز داده نمی شود، تصریح کرد: خودروهای زوار اربعین حسینی که به مرز مهران مراجعه می کنند باید قبل از ورود به استان عودت داده شود، هماهنگی های لازم برای جلوگیری از ورود افراد و خودروها به شهر و مرز مهران انجام شده است که باید کنترل ها باید تشدید شود.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین حسینی به طور مستمر در روزهای اخیر برگزار می شود و برنامه ریزی و تمهیدات  لازم  برای برگزاری این جلسات انجام خواهد شد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد اربعین حسینی باید تا روز جمعه هفته جاری در مرز و پایانه مهران مستقر شوند که برای برگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران تمهیدات لازم را فراهم کنند.

 

نوذری با بیان اینکه  زمینه لازم برای  توزیع ماسک بین زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران فراهم شود، افزود: کنترل های بهداشتی و انجام تست های کرونا و قرنطینه افراد مبتلا از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام انجام شود.

 

وی با بیان اینکه تمام امکانات لازم برای انجام خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی در بیمارستان امام حسین(ع) مهران و انجام تست های کرونا از جمله دارو و تجهیزات پزشکی فراهم شود، ابراز کرد: رئیس محترم جمهور در سفر به استان ایلام در خصوص فراهم کردن امکانات لازم در استان و مهران برای برگشت زوار اربعین، دستورات لازم را به وزرا اعلام کرده اند.

 

استاندار ایلام، خاطرنشان کرد: کمیته های ستاد اربعین حسینی استان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند، موکب های اربعین با برنامه ریزی مدون با همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط در راستای تامین و پخت غذای گرم و توزیع بین زوار اربعین حسینی در برگشت از مرز مهران انجام دهند.

 

کد خبر 1098785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha