کانون های مساجد ایلام با عنوان مواکب الاتحاد به زوار اربعین خدمات ارائه می دهند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون های مساجد استان تحت عنوان مواکب الاتحاد خدمات فرهنگی و پذیرایی به زوار اربعین حسینی به صورت متمرکز در مرز مهران ارائه می دهند.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در اربعین حسینی سال جاریT هماهنگ با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تحت عنوان مواکب الاتحاد  فعالیت های گسترده ای در مرز مهران برای پذیرایی از زوار در برگشت داشته اند.

 

وی افزود: گرچه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همانند سال های گذشته به واسطه رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و شرایط کرونایی  نتوانسته اند در کربلای معلی  فعالیت داشته باشند اما امسال همزمان با اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران در کنار سایر مواکب تحت عنوان مواکب الاتحاد فعالیت های خدمات رسانی به زوار داشته اند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه این خدمات رسانی از ۵ تا ۸ مهرماه سال جاری در پایانه مرزی مهران به زوار ارائه می شود، تصریح کرد: خدمات فرهنگی و پذیرایی به زوار اربعین  حسینی در برگشت از عتبات عالیات با تمام امکانات و ظرفیت هایی موجود کانون های مساجد استان ارائه می شود و از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز کمک هایی به این موکب ها در راستای خدمات رسانی به زوار  ارائه شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری به صورت شبانه روزی و افتخاری در حال خدمات رسانی به زوار هستند، همچنین کانون های مساجد استان عضو اصلی کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان هستند و با تمام توان با این کمیته همکاری داشته و دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال تمام کانون های فرهنگی و هنری استان تحت عنوان مواکب الاتحاد با هم همکاری داشته اند و مرکز این خدمات در شهر مرزی مهران بوده است و با توجه به اینکه زائران هیچ گونه ایستایی در شهرهای مختلف استان ندارند، این خدمات به صورت متمرکز در شهر مهران ارائه می شود.

 

کد خبر 1099303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha