از برپایی پویش مجازی قرائت زیارت اربعین تا اطعام و اکرام نیازمندان توسط بچه های کانون

گلچین به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید آیت در ماه محرم و صفر پرداخت وگفت:این کانون به همت بچه های کانون در این دوماه برنامه های فرهنگی واجتماعی گسترده ای را برگزار نموده است.

محمد باقر گلچین مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آیت در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید آیت در ماه محرم و صفر پرداخت وگفت:این کانون به همت بچه های کانون در این دوماه برنامه های فرهنگی واجتماعی گسترده ای را برگزار نموده است.

وی اظهار داشت: هم زمان با ماه محرم طرح چله عاشورایی برگزار گردید و در همین راستا هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء دعای پر فیض زیارت عاشورا قرائت می شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آیت افزود: اقامه عزای حسینی یکی دیگر از برنامه هایی است که هم زمان با ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

گلچین بیان کرد: با توجه به دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا مراسم عزاداری هر شب همراه با نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: هم زمان با شام اربعین شهادت امام حسین علیه اسلام و یاران با وفایش نیز مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آیت ادامه داد: به منظور بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) و ترویج معارف صحیفه سجادیه، نیز پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه با مشارکت بچه های مسجدی عضو کانون به صورت مجازی برگزار شد.

گلچین تاکید کرد: بر همین اساس کلیپ و عکس نوشت با محتوای دعای هفتم صحیفه سجادیه در گروه مجازی کانون به اشتراک گذاشته شد تا بچه های مسجد با قرائت این دعای پر فیض برای شفای بیماران و دفع بلای کرونا دعا کنند.

وی اظهار کرد: برپایی ایستگاه صوتی یکی دیگر از فعالیت های بچه های مسجد در سالروز اربعین شهادت امام حسین علیه السلام بود که در این ایستگاه کلیپ هایی از مداحی و نوحه خوانی پخش شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آیت با اشاره به اجرای طرح کمک مومنانه در ماه صفر، اضافه کرد: در تداوم طرح کمک مومنانه نیز بسته های گوشت قربانی در بین خانوارهای نیازمند ساکن محله توزیع شد.

گلچین در خاتمه عنوان کرد: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی نیز از ابتدای ماه محرم تاکنون در ۴ مرحله غذای گرم در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 1099472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha