برپایی  موکب اوقاف خوزستان در شلمچه برای خدمات‌رسانی زائران حسینی در مسیر بازگشت از کربلا

حجت الاسلام عرفانی از برپایی موکب اوقاف و امور خیریه خوزستان با همکاری گروه جهادی ابومهدی المهندس خبر داد و گفت: برپایی این موکب با هدف خدمت رسانی به زائران حسینی در مسیر بازگشت از کربلا جهت اسکان، پذیرایی و تغذیه تدارک دیده شده است.

«حجت الاسلام روح الله عرفانی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه خوزستان بنا داشت امسال چندین موکب در ایران و کشور عراق برپا کند که به دلیل محدود بودن پذیرش زائران این اقدام صورت نگرفت.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: در این راستا بنا بود در داخل و خارج از کشور 20 موکب جهت اسکان، تغذیه، اقدامات فرهنگی و ... برپا شود اما به دلیل ویروس کرونا این هدف تحقق نیافت اما با کسب مجوز از ستاد استانی کرونا توانستیم موکبی را در مرز شلمچه راه انداری کنیم.

 

وی با بیان اینکه موکب اوقاف خوزستان با همکاری گروه جهادی ابومهدی المهندس برپا شده است اضافه کرد: برپایی این موکب با هدف خدمت رسانی به زائران حسینی در مسیر بازگشت از کربلا است و در این موکب خدماتی همچون پذیرایی، اسکان و تغذیه برای زائران تدارک دیده شده است.

 

حجت الاسلام عرفانی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هزینه صرف شده در این موکب از محل نیات موقوفاتی بود که با عنوان خدمت به زائران حسینی به ثبت رسیده تصریح کرد: ما در کشور بیش از 750 نیت وقفی ثبت شده داریم، اما در خوزستان بخش عمده این نیات در زمینه مراسم عزاداری، روضه خوانی، اطعام و ... بوده است.

 

کد خبر 1099511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha