تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده مکتب شهید سلیمانی و اداره کل حفظ آثار استان کرمان امضا شد

تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده مکتب شهید سلیمانی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در راستای تولید منابع دسته اول برای محققان در رابطه با نقش حاج قاسم در هشت سال دفاع مقدس امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، سه شنبه(۶ مهر) در حاشیه امضای تفاهم نامه میان پژوهشکده و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: در طول این سال ها گرچه کارها و سرگذشت پژوهشی های زیادی درباره شهدا انجام شده اما کار علمی کمتر بوده و کرمان درباره حاج قاسم کار زیادی انجام نداده است.

 




مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: تاسیس پژوهشکده در وزارت علوم کار سخت و عملیات پیچیده ای است که مقدمات زیادی دارد اما خدا را شاکریم که با همکاری دانشگاه شهید باهنر و دکتر زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس این پژوهشکده علمی در دانشگاه شهید باهنر ایجاد شد.

 





وی با بیان اینکه این پژوهشکده می خواهد کارهای بزرگ و مثمر ثمری را عملیاتی کند؛ اظهار کرد: تفاهم نامه ای که امروز امضا می شود در ۱۱ ماده تنظیم شده است.
 

 



مهدوی فرد در ادامه به تولید دو مستند در خصوص نقش حاج قاسم و رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات های فتح المبین با عنوان" جاده های ناهموار امامزاده" و والفجر ۸ با عنوان" پیش به سوی فاو" اشاره کرد که هر کدام در ۴۰ دقیقه آماده شده است.

 



وی گفت: برای تولید این دو مستند ۱۰ ماه تحقیق و پژوهش شده که به زودی از شبکه های مختلف سیما پخش می شود.

 

کد خبر 1099562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha