شهروندان مراقب پیامک آلوده به لینک های بدافزار با هدف کلاهبرداری مالی باشند

مددی گفت: پرونده های متعددی در رابطه با کلاهبرداری در قالب ارسال پیامک آلوده به لینک های بدافزار با هدف کلاهبرداری مالی از حساب کاربران تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسن مددی» در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان نسبت به پیامک جعلی ثنا گفت: ارتقاء میزان آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی ضروری است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: تا کنون پرونده های متعددی در رابطه با کلاهبرداری در قالب ارسال پیامک آلوده به لینک های بدافزار با هدف کلاهبرداری مالی از حساب کاربران تشکیل شده است.

 

به گفته مددی سامانه ثنا زمینه استفاده مجرمان سایبری از سوء استفاده و کلاهبرداری سایبری را کاهش می دهد. 

 

وی اظهار کرد: برای مقابله با اینگونه کلاهبرداری سایبری افزایش آگاهی های شهروندان در این خصوص است که باید توجه داشته باشند که خدمات الکترونیکی قضایی در زمینه مشاهده اطلاعات و ابلاغ به صورت رایگان است.

 

وی ادامه داد: پیامک های ارسالی از طرف قوه قضاییه هیچ لینک سایتی را ندارد و شهروندان با مراجعه به سایت  adliran.ir از خدمات قضایی الکترونیک می توانند بهره مند شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون با همت پلیس فتا سه باند کلاهبرداری دستگیر شده اند و شهروندان دیگر که قربانی این افراد بودند می توانند برای طرح شکایت به ناحیه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب کرج مراجعه نمایند. 

 

کد خبر 1099603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha