لزوم استفاده از ظرفیت راهیان نور و یادمان‌ها جهت معرفی نقاط قوت اندیمشک در دفاع مقدس

کریم‌پور گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت راهیان نور و یادمان‌ها، نقاط قوت اندیمشک در دفاع مقدس را به مردم سراسر کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (سه شنبه ۶ مهر) در آئین تجلیل از رده‌های برتر بسیج در جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک اظهار کرد: کتب جنگ و دفاع مقدس، اولین عملیات رسمی را عملیات جسر نادری نوشته‌اند که در پایان مهرماه توسط یگانی از ارتش صورت گرفت اما در ششم مهر حماسه‌ای توسط مردم اندیمشک در این منطقه ایجاد شد که مردم با هر سلاحی که در اختیار داشتند، خود را به پل کرخه که ارتش بعث در نزدیکی آن آمده بود، رساندند و ماشین جنگی دشمن را متوقف کردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: پل کرخه یکی از نقاط مورد علاقه دشمن بود چرا که اگر این پل را تصرف می‌کرد و از آن رد می‌شد، می‌توانست جاده دسترسی شمال به جنوب و خوزستان را جدا کند.

 

وی اذعان کرد: اگر خرمشهر تصرف شد، یک شهر تصرف شد اما اگر پل کرخه سقوط می‌کرد و یا اندیمشک قیچی می‌شد، شاه‌راه مواصلاتی خوزستان را توسط ارتش بعث از دست می‌دادیم.

 

کریم‌پور تصریح کرد: اندیمشک در دوران دفاع مقدس با وجود پادگان‌های دوکوهه، شهید زین‌الدین، کلهر و رستگارنژاد و همچنین اردوگاه مازنداران و دیگر اردوگاه‌ها و یادمان‌ها، گذرگاه شهیدان بود و توانست یک‌هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کند که این نشان‌دهنده رشادت و ولایتمداری مردم این شهر است.

 

وی عنوان کرد: در اندیمشک یادمان‌هایی داریم که می‌توانیم با پرداختن به این یادمان‌ها، فرهنگ مقاومت را که فرهنگ حاکم بر رزمندگان بود، تقویت کنیم و جلوی فرهنگ جعلی دشمن را بگیریم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت راهیان نور و یادمان‌ها نقاط قوت اندیمشک در دفاع مقدس را به مردم سراسر کشور معرفی کنیم.

 

وی یاد آور شد: شهرستان اندیمشک در جشنواره مالک اشتر که سال‌های گذشته با حمایت‌های فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان برگزار شد، به رتبه‌های برتر دست یافت.

 

کد خبر 1099792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha