ثبت ۸۵۰ مسئله در سامانه «مهرواره محله همدل» همدان

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اجرای طرح «مهرواره محله همدل» گفت: در استان همدان ۸۵۰ مسئله در سامانه ثبت شد اما در پایان به دبیرخانه مهرواره ۱۸۰ گزارش تفصیلی رسید.

حجت الاسلام «محمدهادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  یکی از اتفاقات بسیار خوب سال گذشته در فرایند ارتقا و تعالی فعالیت‌های تبلیغی، شکل‌گیری شبکه امامان محلات و روستا بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان  با بیان اینکه در این فرایند طلبه‌هایی که در فضای سازمان تبلیغات و در شهرها و روستاها در حال فعالیت هستند از عنوان «امام جماعت» ارتقا یافته و نقش اثرگذاری را در فضای روستا و محلات در قالب امامان روستا و شهر دارند گفت: طلبه‌ها در شهرها و روستاها مردم را سازماندهی کرده و ظرفیت‌ها را شناسایی و بر اساس آن مسائل و مشکلات محلات و روستاها را حل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در این راستا محله‌ها شناسایی و مردم محله‌ها نیز مسئله‌ها را شناسایی کردند و با کمک هم تلاش شد، مسئله‌ها ثبت شوند عنوان کرد: در استان همدان ۸۵۰ مسئله در سامانه ثبت شد اما در پایان به دبیرخانه «مهرواره همدل» ۱۸۰ گزارش تفصیلی رسید.

 

حجت الاسلام نظیری با تاکید بر اینکه در تمام شهرستان‌ها فرایند داوری انجام شد و در هر شهرستان محله‌ها و مسئله‌های منتخب شناسایی شدند گفت: در استان همدان در هر شهرستان یک نفر به عنوان منتخب معرفی شدند و منتخب استان نیز از شهرستان رزن بود که به مرحله کشوری معرفی شد.

 

وی با بیان اینکه در ادامه این فرایند و با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد باید محور تحول در ساختارهای اجتماعی شوند و نهضت خدمت‌رسانی به مردم اوج بگیرد، «مهرواره اوج» توسط بنیاد هدایت در گام دوم و در امتداد محله همدل طراحی و اجرا شد افزود: از ابتدای شهریورماه این مهرواره در شبکه امامان محله و روستا در حال طراحی و اجرا است.

 

کد خبر 1100104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha