امروز عده زیادی از جوانان شرایط ورود به بازار کار را ندارند

رحیمی گفت: امروز با خیل عظیمی از جوانان بیکار دانشگاهی و غیردانشگاهی مواجه هستیم، کسانی که دانش دارند اما شرایط ورود به بازار کار را ندارند و باید این دغدغه برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « افشین رحیمی» امروز(۷ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز با خیل عظیمی از جوانان بیکار دانشگاهی و غیردانشگاهی مواجه هستیم، کسانی که دانش دارند اما شرایط ورود به بازار کار را ندارند و باید این دغدغه برطرف شود، گفت:بسیار خرسندیم که اولین مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور در خراسان رضوی دایر شده و امیدواریم که نگاه ویژه‌تری به حوزه مهارت‌آموزی صورت پذیرد.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در ۱۲ ندامتگاه و ۱۱۶ واحد صنعتی استان حضور داریم تا آموزش ‌های لازم به زندانیان و کارگران داشته باشیم، ضمن اینکه به روستائیان هم آموزش‌های مرتبط با مشاغل روستایی را داریم تا شاهد مهاجرت آنها از روستا به شهر نباشیم.

 

دغدغه‌ مهم جامعه چالش‌های حوزه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است

 

همچنین «محسن حداد سبزواری» با اشاره به اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یک ضرورت اجتماعی، اقتصادی و امنیتی بوده و این نقش در دوره بحران‌های کرونا و بیکاری برهیچکس پوشیده نیست، افزود:هدررفت نیروی انسانی کلی و چالش‌های حوزه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای از دغدغه‌های مهم جامعه بوده و نگاه صرف به مدرک‌گرایی آسیب‌های زیادی ایجاد کرده است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال ایجاد مهارت‌زایی در میان دانشجویانش بوده و در این دانشگاه ۱۵۰ هزار دانشجو و ۱۵۰۰ استاد داریم که این اعداد هم همخوانی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه‌ای در بحث مدرسان فنی حرفه‌ای صورت پذیرد، افزود: در ایام بحران کرونا تکنولوژی‌های نوین بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته و معتقدیم که آموزش و پژوهش باید در کنار هم باشند.

کد خبر 1100206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha