اولین ویژگی جهادی سختی است و برخاسته از ایمان، اعتقاد و انگیزه الهی است

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به اینکه کار جهادی، جهت دار و هدف مند است، گفت: اولین ویژگی جهادی سختی است و برخاسته از ایمان، اعتقاد و انگیزه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (چهارشنبه 7 مهر) در جلسه دیدار فعالین گروه های جهادی با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) که در سالن «شهید دستغیب» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: اولین ویژگی جهادی سختی است و برخاسته از ایمان، اعتقاد و انگیزه الهی است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که افراد کوشا تر هم در دنیا هستند چون انگیزه آن الهی نیست، جهاد نیست، افزود: کار جهادی، جهت دار و هدف مند است و فرد می داند چه می کند.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی، برخوردار از برنامه است و بی حساب و کتاب نیست و یک نظام معین باید در کار جهادی مشخص شود، اضافه کرد: کار جهادی همراه با صبر، پایداری و استقامت است و فرد صبر نداشته باشد، وسط راه می برد.

حجت الاسلام کلانتری با یادآوری این مطلب که در ابتدای انقلاب، قطار انقلاب انسان های مختلف وجود داشته اند که به تدریج از قطار پیاده شدند و یا افتادند و البته انسان های جدید هم به عنوان رویش سوار قطار شدند، تاکید کرد: کار جهادی از سر صداقت و راستی و همچنین صادقانه عمل کردن است و در آن مماشات نیست.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی بدون چشم داشت مادی است، اظهار کرد: برخی ها تا سختی می کشند، یاس آنان را فرا می گیرد و پس از مطالعه زندگی طلبگی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) متوجه شدم که ایشان هرگز یاس به خود راه ندادند و روز به روز امید ایشان بیشتر شده است، «حشد الشعبی» عراق، «حزب الله» لبنان و گروه های «حوثی» یمنی بر اساس امیدی که از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می گیرند، در مقابل دشمن ایستادگی می کنند.

 

کد خبر 1100259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha