بیش از ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان استان کرمان کار تعلیم و تربیت ۶۷۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارند

اسکندری نسب با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس گفت: میزبان ۶۷۰ هزار دانش آموز در قالب قریب ۸ هزار مدرسه در ۳۰ هزار کلاس درس هستیم که تعلیم و تربیت آنان توسط ۴۴ هزار همکار فرهنگی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب، جمعه(9 مهر) در سخنرانی پیش از خطبه های پیش از نمازجمعه با گرامیداشت یاد شهید «علی لندی» قهرمان ایذه ای؛ افزود: او یاد 36 هزار دانش آموز شهید و یاد بهنام محمدی ها و فهمیده ها را زنده کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس گفت: میزبان 670 هزار دانش آموز در قالب قریب 8 هزار مدرسه در 30 هزار کلاس درس هستیم که تعلیم و تربیت آنان توسط 44 هزار همکار فرهنگی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه به تدریج و آرام به استقبال بازگشایی مدارس می رویم؛ تصریح کرد: بازگشایی مدارس به عنوان یک پروژه عظیم به شمار می آید و رویکرد ما بازگشایی آرام، تدریجی و بدون دغدغه و با سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است.

 

اسکندری نسب اظهار کرد: نیمی از جامعه مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم با این دستگاه عظیم ارتباط دارند و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای جامعه پروری است و برای همین ماه نشاط و شادابی و بیداری است و نهاد تعلیم و تربیت نهاد تحول و توسعه یک جامعه است.

 

وی ادامه داد: حد یک جامعه را می توان با حد آموزش و پرورش و معلمین او تعیین کرد و زمینه حضور دانش آموازان در مدرسه رشد حقیقی آنان را به دنبال دارد و آموزش مجازی قادر به رساندن دانش آموز به رشد حقیقی نیست.

 

اسکندری نسب مدرسه را سرآغاز تحول در تعلیم و تربیت دانست و گفت: کارمان را با شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش، ارتقای کیفیت برنامه ها» شروع و زمینه ها را در استان فراهم کردیم و «پوشش تحصیلی» و «عدالت آموزشی» دو مقوله ای است که در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی و معین های اقتصادی مناطق، کیفیت ارتقای آموزشی در جنوب و شرق استان را دنبال کردیم؛ افزود:  نتیجه آن کسب 38 رتبه در رشته پزشکی و بالغ بر 380 رتبه زیر هزار در مناطق محروم استان شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به رشد قابل توجه مشارکت خیرین در آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: هر خیّری که 30 درصد برای مدرسه سازی در روستاها کمک کند دولت 70 درصد کمک می کند و برای مراکز شهری، این سهم 50 درصد است.

کد خبر 1100660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha