بخشی شیروانی در موسیقی ازبکستان خوش درخشید

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: بخشی شیروانی در موسیقی ازبکستان خوش درخشید.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: "حسین ولی نژاد" هنرمند شیروانی رتبه اول دومین فستیوال بین المللی موسیقی بخشی گری در کشور ازبکستان را کسب کرد.

 

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: این هنرمند به عنوان تنها نماینده بخشی گری از ایران در این فستیوال حضور داشت که یک تندیس جشنواره بین المللی و  سه تندیس نشان هنری را کسب کرد.

 

 

عباسپور خاطرنشان کرد: دومین فستیوال بین المللی موسیقی بخشی گری از ۲۵ شهریور ماه تا ۳۱ شهریورماه امسال در کشور ازبکستان برگزار شد که جامعه هنری این شهرستان امروز متوجه این خبر مسرت بخش شد.

 

 

وی تصریح کرد: استاد حسین ولی نژاد بخشی  شیروانی مردادماه سال ۹۸، دیپلم افتخار و جایزه ٥٠٠ دلاری جشنواره بین المللی موسیقی اقوام راه ابریشم ٢٠١٩ در کشور ازبکستان را از آن خود کرد.

 

 

وی اضافه کرد: این هنرمند موسیقی مقامی که نشان درجه دو هنری را نیز دارد پیش از این هم در جشنواره های ملی و بین المللی مختلف افتخارات زیادی کسب کرده بود.

 

 

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: بخشی حسین ولی نژاد  از اساتید بزرگ نوازندگی دوتار و از مهمترین راویان فرهنگ موسیقایی شرق ایران-خراسان است و سلطان رضا، علی بخشی گل افروز، حاج حیدر کارگر، همراه بخشی گل افروز و داوود بخشی گیلانی از مهمترین اساتید وی بوده اند.

 

 

عباسپور افزود: کسب عنوان پدیده در جشنواره بین المللی بیت و حیران سال ۱۳۹۰ ، حضور در بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سطح ملی و استانی، حضور در بیش از ۵۰ جشنواره موسیقی نواحی در سطح استانی و ملی، دریافت نشان درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد از مهمترین سوابق و افتخارات هنری وی محسوب می شود.

 

 

 استاد حسین ولی نژاد معروف به حسین بخشی متولد ١٣٤٠ فرزند استاد مرحوم «بخشی سلطان رضا» از دوتار نوازان و خوانندگان برجسته شیروان است.

 

 

 

کد خبر 1101690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha