۳۱ وقف جدید در گیلان ثبت شد/ کمک  بیش از ۳۵ میلیارد تومانی اوقاف در بحران کرونا

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه در سال جاری ۳۱ وقف جدید ثبت شده است گفت: در بحران کرونا ویروس بیش از ۳۵ میلیارد تومان جهت ارائه بسته‌های بهداشتی و حمایتی توسط سازمان اوقاف گیلان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز (دوشنبه، ۱۲ مهر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقف یک شعار همدلانه و صدای واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی وی به ارزش فطری بشری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ وقف دارند گفت: وقف فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است. با وقف بسیاری از مشکلات حل و همچنین معرفت، هویت دینی و شخصیت وقف دهنده است.‌

 

علیزاده با اعلام اینکه استان گیلان با وجود ۹۴۱ بقعه و امامزاده رتبه سوم را در کشور دارد افزود: در امامزادگان گیلان برنامه‌های متنوعی از جمله طرح افق اجرا شده است.‌

 

وی با اشاره به اقدامات امامزادگان در بحران کرونا ویروس تصریح کرد: بیش از ۳۵ میلیارد تومان طی ۲ سال شیوع کرونا از سوی اوقاف گیلان برای ارائه خدمات بهداشتی و کمک به آسیب دیدگان کرونایی هزینه شده است.

 

علیزاده افزود: ۳۸ گروه جهادی اوقاف گیلان در بحران کرونا ویروس فعال بودند و در این راستا ۱۳ کارگاه تولید ماسک در شهرستان ها راه اندازی شده است.‌

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: ۱۰۷ هزار بسته معیشتی، ۶۰۰ هزار ماسک و بیش از هشت کپسول و ارائه انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی به کادر درمان از دیگر خدماتی بود که توسط اداره کل اوقاف گیلان در بحران کرونا ویروس صورت گرفته است.‌

 

وی اضافه کرد: به کمک خیرین و بقاع متبرکه همچنین مجموعا ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جهت تعمیرات و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه و دارو و درمان هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید نیز ۷۳۴ بسته کمک‌های آموزشی و تحصیلی با هزینه ۶۴ میلیون تومان توسط این اداره کل انجام شده است.

 

علیزاده خاطر نشان کرد: هزار و۶۰۰ برنامه فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری و بصیرت عاشورایی با بیش از ۲۵۰ مبلغ بومی و غیر بومی انجام شده است.‌

 

وی تعداد وقف‌های امسال را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۳۱ وقف جدید در سال جاری صورت گرفته است تصریح کرد: در مجموع پنج هزار موقوفه در گیلان داریم که با نیات در حوزه فرهنگی، دینی، ازدواج و کمک هزینه تحصیلی است.

 

وی با اشاره به توسعه، بازسازی، تعمیر و تکمیل ۱۷ هزار متر مربعی بقاع متبرکه استان افزود: هزینه این کار بیش از ۳۳ میلیارد تومان است و بیش از یک هزار هکتار سند مالکیت نیز برای بقاع متبرکه دریافت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این سازمان اظهار داشت: پروژه هشت واحدی در رشت، پروژه ماهیان سردابی در لوشان و کاشت بیش از چهار هزار درخت در بقاع متبرکه به جهت درآمدزایی که قرار است تا پایان سال به ۱۰ هزار درخت برسد از دیگر پروژه‌های اجرایی است.

 

وی به دوره های قرآنی اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۴۴ دوره قرآنی برگزار شد برای مسابقات قرآنی در استان هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۵۰ نفر در مسابقات استانی  در ۱۱ رشته قرآنی شرکت داشتند و از این مجموع ۱۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در پایان به موقوفه خواری اشاره و خاطرنشان ساخت: ۸۶ پرونده قضایی در این راستا از ابتدای امسال تشکیل شده و برای ۴۲ پرونده احکام صادر شده است.

کد خبر 1101794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha