برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه های عربی با موضوع «قدس» در اردن

چهارمین دوره جشنواره رسانه های عربی اردن با موضوع« قدس» در امان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس، چهارمین دوره جشنواره رسانه های عربی اردن با عنوان «دورة القدس» در امان با حضور شخصیت های رسانه ای و هنری در بخش های دولتی و خصوصی در امان آغاز شد.

«احمد عساف» وزیر رسانه فلسطین روابط فلسطینی اردنی و نقش اردن در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدس اسلامی ومسیحی در شهر قدس را ستود و گفت: برپایی این جشنواره در این زمان با عنوان «دورة القدس» اهمیت بسیاری دارد.

 

عساف افزود: حضور دایمی قدس در همه محافل عربی و اسلامی بزرگ ترین دلیلی است که بر نفوذ عمیق این شهر در قلب و جان و روح و ذهن امت اسلامی و عربی حکایت دارد.

وی ادامه داد: مبارزه و استواری ملت فلسطین با وجود همه رنج هایی که در معرض آن هستند، متوقف نخواهد شد.

 

وزیر فلسطینی تاکید کرد: ایستادگی دربرابر معامله قرن یک انتخاب برتر فلسطینی و عربی است.

عساف موضع پایدار اردن نسبت به استواری ساکنان قدس را ستود و تاکید کرد: انسجام مواضع مسئولان اردن و فلسطین تاثیر بسیاری در پایداری شهر قدس وو توقف معامله قرن دارد.

 

در همین حال، «صخر دودین» وزیر رسانه اردن گفت: انتخاب قدس برای این جشنواره در راستای تلاش های اردن برای حمایت از مسئله فلسطین به ویژه قدس و پشتیبانی از ملت فلسطین برای رسیدن به حقوق مشروع شان است.

وی دوباره بر مواضع محکم و ثابت اردن تاکیدکرد و گفت: ما بر ضرورت محافظت از وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در شهر قدس و حمایت از هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن و پایبندی به قطعنامه های بین المللی تاکید می کنیم.

 

دودین افزود: وحدت تلاش رسانه های عربی در حمایت از مسئله فلسطین و تاکید بر حقوق ملت فلسطین هدفی است که ما برای آن تلاش می کنیم تا سخن مان را در رسانه های عربی و محافل منطقه ای به گوش جهانیان برسانیم .

 

این جشنوار ه از روز گذشته( یکشنبه 11 مهر 1400 مطابق با سوم اکتبر 2021 میلادی) با مشارکت شخصیت های رسانه ای و هنری از کشورهای عربی در بخش های دولتی و خصوصی آغاز شد و تا روز سه شنبه(13 مهر 1400 مطابق با پنجم اکتبر 2021 میلادی) ادامه دارد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره، یک فیلم مستند تولید شده توسط تلویزیون فلسطین درباره پایداری ملت فلسطین در شهر قدس اشغالی به نمایش گذاشته شد.

فعالیت های این جشنواره در دو نشست گفتگو در دو محور قدس در وجدان عربی و قدس و جهان خواهد بود.

کد خبر 1101869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha