راه اندازی پروژه مساجد سبز از سوی « تیم سبز مسلمانان» شیکاگو

« تیم سبز مسلمانان» شیکاگو برنامه مساجد سبز را با کمک مرکز اسلامی این شهر برای کاهش مصرف انرژی آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « blockclubchicago»،« تیم سبز مسلمانان» شیکاگو برنامه مساجد سبز را راه اندازی کرده اند که با کمک مرکز اسلامی این شهر برای کاهش مصرف انرژی آغاز می شود.

 

با این طرح مساجد و مراکز اسلامی شهر شیکاگو در هفته پیش روی بیش از پیش دوستدار محیط زیست می شوند.

 

تیم سبز مسلمانان شیکاگو ، یک سازمان غیرانتفاعی است که شیوه زندگی پایدار را بر اساس آموزه های اسلامی ترویج می کند. این مرکز  شروع به جذب نیرو برای تیم سبز مسجد اصلی شهر کرده است.

 

این گروه می خواهد مسجد شیکاگو را به الگویی برای سازگاری با محیط زیست برای شهر تبدیل کند.

 

«کارولین ویلیامز»، بنیانگذار تیم سبز مسلمانان شیکاگو  گفت اولین گام کاهش مصرف انرژی در این مرکز است.

 

ویلیامز در این باره گفت: ما می توانیم با موارد ساده مانند تغییر لامپ  و استفاده از سنسورها برای صرفه جویی در انرژی شروع کنیم و سپس به عنوان آخرین مرحله ، می توانیم پنل های خورشیدی را نصب کنیم.

 

تیم سبز مرکز اسلامی شیکاگو مراحل و دستور کار پیشنهادی توسط « Faith In Place » را دنبال می کند که یک سازمان غیرانتفاعی است که منابع را برای افراد با ایمان برای حمایت از جوامع پایدارتر فراهم می کند. 

 

«Faith In Place » آموزش تیم سبز مسلمانان شیکاگو را در سال 2019 آغاز کرد و  «Isioma Odum »،  هماهنگ کننده انرژی و تغییرات آب و هوایی غیر انتفاعی این گروه را در زمینه بهترین راه ها برای پایدارتر کردن مسجد شهر راهنمایی کرده است.

 

این مرکز همچنین به تیم سبز مسلمانان شیکاگو مبلغ 10000 دلار کمک هزینه برای این کار اهدا کرده است و بقیه بودجه هم  از طریق جمع آوری کمک های مالی تامین می شود.

 

هر مسجد تیم سبز و مربی خاص خود را دارد که منابع لازم برای انتقال پایدار فراهم می کند و از برنامه بازیابی سبز شهر شیکاگو حمایت می کند.

 

تیم سبز مسلمانان شیکاگو به دلیل ارتباط عمیق خود با ارکان اسلام  متعهد به این پروژه است  که مردم را به زندگی متعادل با طبیعت و دیگر اشکال زندگی دعوت می کند.

کد خبر 1102199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha