برگزاری کنفرانس بین المللی ادیان در آلمان

فعالیت کنفراس بین المللی ادیان به منظور صلح با شعار«دین و دیپلماسی» با حضور شخصیت های مذهبی و سیاسی جهان در شهر لینداو آلمان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، فعالیت کنفرانس بین المللی ادیان به منظور صلح به ریاست دکتر «عزت کرم» دبیرکل سازمان ادیان به منظور صلح و با حضور 130 سخنران  و رهبر مذهبی و با مشارکت مجازی یک هزار و 700 نفر از کشورهای مختلف جهان از روز دوشنبه(۱۲ مهر ۱۴۰۰)در شهر لینداو آلمان آغاز شد.

 

این کنفرانس در سایه تدابیر شدید بهداشتی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با شعار «دین و دیپلماسی» باهدف بررسی نقش هیئت های دینی در کشورهای مختلف جهان در تحقق ارتباط قوی و گفتگو بین همگان بدون توجه به تفاوت ها و اختلافات در حال برگزاری است.

 

دکتر عزت کرم گفت: موسسه ادیان به منظور صلح بیش از یک سال است که بپس از موفقیت در دعوت از هزار عالم دینی از کشورهای مختلف جهان با این عنوان  برای تقویت گفتکو فعالیت می کند.

 

وی افزود: این کنفرانس روابط بین هیئت های دینی و علمای مذهبی و دیپلماسی را افزایش می دهد. در این کنفرانس میزان امکان استفاده از دیپلمات ها از تجربه های علمای دینی بررسی خواهد شد.

 

عزت کرم برپایی این کنفرانس در شرایط بحران کرونا که جهان را درگیر کرده است، یک چالش بی نهایت بزرگ است. در طول این کنفرانس پایبندی شدید به تدابیر پیشگیرانه انجام می شود.

 

وی گفت:در سال گذشته، بیش از 45 نشست مجازی با رهبران مختلف مذهبی جهان ترتیب دادیم و موضوعات مهمی برای بحث و بررسی در این کنفرانس انتخاب شد.

کد خبر 1102211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha