آذربایجان غربی عزادار امام رئوف (ع)

همزمان با آخرین روز صفر و سالروز شهادت امام رئوف، آقا علی بن موسی الرضا (ع)، آذربایجان غربی در سوگ و ماتم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، همزمان با آخرین روز ماه صفر، اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی که از آغاز ماه محرم سیاهپوش و عزادار هستند، شب گذشته و صبح امروز، پنجشنبه در سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با حضور در مساجد و حسینیه ها و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری، البته با رعایت پروتکل های بهداشتی یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

علما و روحانیان مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده در سوگ حضرت امام رضا (ع) عزاداری کرده و به بیان فضایل آن حضرت می پردازند و مصیبت های امام هشتم را بازگو می کنند.

همچنین هیات ها و دسته های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت امام هشتم شیعیان جهان پرداخته و مداحان نیز به مدیحه سرایی در خصوص امام رضا (ع) می پردازند.

همچنین تعدادی از هیات های عزاداری آذربایجان غربی در حرکتی هماهنگ در مشهد مقدس حضور یافته و در مرقد مطهر امام رضا (ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

بسیاری از شهروندان آذربایجان غربی به ویژه جوانان نیز با استفاده از فضای مجازی، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) نشان دادند و با تغییر عکس پروفایل و قراردادن عکس حرم امام رضا (ع) و همچنین ارسال پیام های تسلیت به همدیگر یا ارسال پست های تسلیت به گروه ها و کانال های مختلف، در سوگ حضرت ثامن الحجج (ع) نشسته اند.

امام رضا (ع) با توطئه مامون عباسی در روز سی ام ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در ۵۵ سالگی و پس از ۲۰ سال امامت، در شهر مرو در نزدیکی های خراسان امروزی به شهادت رسیدند.

کد خبر 1102638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha