همکاری و همگرایی عالمانه کانون های مساجد و پایگاه های بسیج منجر به حرکت رو به رشد فرهنگی می شود

حجت الاسلام گرجی همکاری و همگرایی را از مهمات کار تشکیلاتی و سازمانی دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز می توانند با همکاری و همگرایی عالمانه با دیگر نهادها به ویژه بسیج حرکتی رو به رشد ایجاد کنند.

حجت الاسلام مصطفی گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان به مناسبت ۱۹ مهرماه، سالروز بیانات امام خامنه ای در جمع روحانیون و ائمه جماعات خراسان شمالی درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد، این بیانات را حاکی از اهمیت جدی کارکردهای این نهاد انقلابی و مردمی و مهم انگاری موضوع کانون ها از ذهن دانا و زبان گویای رهبری دانست.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: در این بیانات رهبری مؤلفه هایی وجود دارد که به عنوان کلیدواژه می تواند تسهیل گر راه و کار درست فرهنگ و هنر مقدس و انقلابی باشد.

 

 

وی همکاری و همگرایی را از مهمات کار تشکیلاتی و سازمانی دانست که انقلاب اسلامی در ایجاد نهضت و حکومت از این مؤلفه بسیار بهره برده است و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز می توانند با همکاری و همگرایی عالمانه با دیگر نهادها به ویژه بسیج حرکتی رو به رشد ایجاد کنند.

 

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: از آنجا که کارکردهای فعالیتی کانون های مساجد و بسیج به لحاظ فضای جغرافیایی به صورت محله و مسجدمحور انجام می شود لازم است این همکاری و همگرایی به صورت جدی و البته با تقسیم وظایف و بیاینه مأموریتی که برای آنها تدوین و تببین شده دنبال می شود.

 

 

وی همراهی و همکاری این دو نهاد انقلابی می تواند در مدیریت منابع و تولید و همچنین تأثیرگذاری مثمرثمر باشد زیرا اختلاف و افتراق ما را از اهداف دینی و انقلابی دور می کند و چه بسا زمینه ساز جولان دادن دشمنان در عرصه های فرهنگی و هنری شود.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تأکید کرد: فکر و دانایی مؤلفه دیگری از کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد است که از پس مطالعه جدی موضوعات مورد نیاز و شناخت مخاطبان تقاضای آنها می توان زمینه حضور فعال و مستمر آنها را فراهم آورد.

کد خبر 1103745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha