فراز و فرودهای ژانر وحشت در بازار کتاب مشهود است

میرعبداللهی با بیان اینکه ژانر وحشت از نظر روان شناختی مهم است، گفت: یک جنبه دیگر این ژانر جذاب بودن ترس و دلهره تعلیق به عنوان هیجان نفسانی است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر میرعبداللهی امروز دوشنبه 19 مهر در نشست «فراز و فرودهای ادبیات وحشت برای کودک و نوجوان» که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد، گفت: قریب به دو هزار کتابخانه از کتابخانه های نهاد دارای کتاب های کودک و نوجوان هستند. این مسئله اهمیت حوزه کودک و نوجوان را برای نهاد کتابخانه های عمومی کشور توصیف می کند. اهم خرید نهاد کتابخانه های عمومی کشور به حوزه کودک و نوجوان مربوط می شود. کتابداران شاهد خرید کتاب و اسباب بازی برای این گروه سنی هستند.

 

مدیر کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور وجه روان شناختی را یکی از موضوعات حائز اهمیت ژانر وحشت دانست و افزود: این ژانر از نظر جذاب بودن ترس و دلهره تعلیق به عنوان هیجان نفسانی اهمیت دارد. در قالب سینما هم به ژانر وحشت پرداخته شده است. بازار نشر هم پر شده از آثار ادبیات وحشت.

 

وی با بیان اینکه فراز و فرودهای ژانر وحشت در بازار کتاب مشهود است، عنوان کرد: ادبیات بازاری ژانر وحشت، وحشت و اضطراب را به مخاطب تزریق می کند. از سوی دیگر کتاب های خوبی نیز در ژانر وحشت داریم که برای مخاطبان مفید است و به همین دلیل برای عنوان نشست از فراز و فرود استفاده کردیم که هر دو جنبه را بررسی کنیم و به نوعی آسیب شناسی کرده باشیم.

 

دکتر میرعبداللهی خاطرنشان کرد: فضای ذهنی، فکری و فرهنگی نوجوان ایرانی با فضای فکری و فرهنگی نوجوان آمریکایی و اروپایی تفاوت بسیار دارد. آیا مترجم ما که کتاب های خارجی را ترجمه می کند به این تفاوت ها دقت دارد؟ اینها مسایلی است که باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

 

کد خبر 1103834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha