در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده شود

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت:در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت به همراه معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین و با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از اداره اوقاف و امور خیریه ورامین بازدید بعمل آوردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین با ذکر این نکته در ایام دهه وقف هستیم گفت: امیداوریم با حضور ریاست جدید اداره اوقاف ورامین و روحیه ویژه ای که ایشان دارند شاهد تحولات خوبی باشیم، اوقاف با ظرفیت بالایی که دارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی می تواند تاثیر گذار باشد.
وی در خصوص بقاع متبرکه و تاثیرگذاری این اماکن مذهبی در موضوعات فرهنگی اظهار داشت: سیاست قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه باید دنبال شود.
محمودی افزود: برای اینکه قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه محقق گردد، لازم است چند امامزاده شاخص  مانند شاهزاده محمد، طاهر و مطهر خیرآباد و...در مناسبت های مذهبی در قالب مراسم استفاده و نهادینه گردد تا اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی سبب معرفی و شناسایی بقاع متبرکه به مردم شود.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به موضوع مهم هیئت امنای بقاع متبرکه بیان داشت: ساماندهی هیئت امنا بقاع متبرکه باید دستور کار قرار گیرد تا اهداف فرهنگی که قرار است اجرایی شود، پیگیری جدی تری شود.

سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین نیز در این بازدید گفت: سنت حسنه وقف اگر به درستی اجرا گردد بسیاری از مشکلات فرهنگی ما حل خواهد شد اجرای وقف خیرین باید درست اجرایی شود، و وقتی اعتماد ها کامل گردد شاهد انقلابی در این مورد خواهیم بود.
مجید محمودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با تشکر از حضور مسئولین در این اداره بیان داشت: از قرچک تا پیشوا ۵۳ امامزاده در این دیار مدفون هستند و اداره هر یک از آنها  هماهنگی های خاص خود را لازم دارد.
وی افزود: دغدغه ما بحث ساماندهی خادمان، مدیران و هیئت امناها هست و دغدغه سازمان، اجرای امینانه سنت واقف است.
وی ضمن اشاره به لازم بودن حرکت سنت وقف و خیرین به سمت مسائل روز در جامعه گفت:  باید  کاری کنیم نیت های وقف به سمت مسائل روز و نیازهای جامعه مانند درمان، تحصیل و...برود و اجرای وقوف های مشارکتی نیز می تواند در اجرای سنت حسنه وقف پیامدهای تاثیر گذاری در مسائلی مانند ساخت مدرسه، بیمارستان داشته باشد

کد خبر 1103911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha