برگزاری سی و یکمین جشنواره کشوری قرآن و عترت در قزوین

حکیما از برگزاری سی و یکمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن حکیما» در حاشیه بر گزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) در دانشگاه فرهنگیان قزین برگزار شد، بیان کرد: سی و یکمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در بخش داوری در جریان است و تا روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه ادامه دارد.

 

رئیس پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: نتایج این جشنواره بعد از داوری مشخص می شود و در روز چهارشنبه که مراسم اختتامیه برگزار می شود منتخبان معرفی می شوند.

 

وی عنوان کرد: امروز روز نخست داوری این جشنواره است که در بخش ادبی و معارفی داوری ها آغاز شده است که بخش ادبی شامل داستان نویسی، شعر، نمایش و فیلم نامه، قصه گویی و آیین سخنوری است که ۱۹۰ اثر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور دریافت شده است که ۴۵ اثر در بخش داستان، ۴۵ اثر در بخش شعر، ۲۰ اثر در بخش نمایش، ۲۰ اثر در بخش فیلم نامه نویسی،۳۰ اثر قصه گویی و ۲۰ اثر در حوزه سخنوری است که در هر رشته سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب می شوند.

 

حکیما اعلام کرد: در بخش معارفی ۲ بخش پژوهشی و آوایی را داریم که بخش پژوهشی شامل مقاله نویسی، تلخیص کتاب و نقد کتاب در حوزه نهج البلاغه و نهج الفصاحه است و بخش آوایی هم شامل قرائت، تواشیح، تجوید و حفظ قرآن می شود.

 

وی گفت: بخش هنری این جشنواره هم شامل طراحی پوستر، نقاشی و گرافیک می شود، در بخش اپلیکیشن هم تولید نرم افزار را داریم و یک بخش مستقل هم در این جشنواره با عنوان بخش ایده شو داریم که مربوط به استارت آپ های قرآنی است و در واقع در این بخش ایده های جدید قرآنی در قالب تولید نرم افزار و غیره ارائه شده است..

 

رئیس پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره قرآنی چهارشنبه ۲۸ مهر با حضور مسئولان برگزار می شود و با توجه به محدودیت های کرونایی تنها از ۶ استان میهمان دعوت کرده ایم.

 

وی یادآور شد: برگزیدگان در سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان با برگزیدگان دانشگاه های دیگر به رقابت می پردازند.

 

کد خبر 1104623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha