مساجد مرکز فعالیت های فرهنگی در روستاها هستند

شافعی گفت: با توجه به گستردگی مساجد در روستا و محلاتی که پایگاه فرهنگی در آنها وجود ندارد، مساجد مسئولیت امور فرهنگی منطقه را بر عهده می گیرند.

«مجید شافعی » امروز (یکشنبه، 25 مهر ) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در  رضوانشهر تصریح کرد: کانون های مساجد با توجه به سازوکار و اهداف از پیش تعیین شده و سازماندهی وزارت ارشاد خوشبختانه عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرده اند.

 

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی رضوانشهر ادامه داد: ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی با توجه به محدودیت های بودجه ای و مالی حمایت های اولیه دولتی را از کانون های مساجد برای کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی انجام می دهند.

 

وی تاکید کرد: اما کانون های فرهنگی مساجد بصورت خود جوش و مردمی و با حضور فعالان فرهنگی کارها را دنبال می کنند و بدنبال مقاصد مالی نیستند و این امر به موفقیت آنها کمک بسیاری می کند.  

 

وی با بیان اینکه در استان گیلان عملکرد کانون های مساجد با حساسیت بیشتری دنبال می شود گفت: این حساسیت و جدیت دلسوزانه موجب شده کانون های مساجد استان گیلان در کشور امتیازات بالایی داشته باشند و رضوانشهر نیز از این قانون مستثنی نیست. در این شهرستان افرادی هستند که با انرژی مضاعفی کارهای فرهنگی را دنبال می کنند و در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته اند.

 

شافعی تصریح کرد: این همکاری با توجه به اینکه در هر استان ساز و کار کانون ها متفاوت است و جهت دهی کانون مساجد از استان صورت می گیرد مجموعه فرهنگ و ارشاد اسامی می تواند کمک رسان و یاری دهنده کانون های فرهنگی مساجد باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت های کانون مساجد تداوم داشته باشند با گسترش دامنه فعالیت این کانون ها از حجم کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می کاهد و به عبارتی هر چه آنها قوی تر عمل کنند مجموعه ارشاد در مواجهه با برخی موضوعات کار سهل تری بر عهده دارد.

 

شافعی به نقش اداره اوقاف در حمایت از کانون های مساجد نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این حمایت ها بر عهده اداره اوقاف است که هیات امنا را مکلف به همکاری با کانون های مساجد کند . اکثر اعضای هیات امنا مساجد سنین بالایی دارند لذا از واگذاری امور به جوانان و راه اندازی مجموعه های فرهنگی در مساجد هراس دارند.

 

وی تاکید کرد: اگر اوقاف بتواند هیات امنا مساجد را مجاب کند تا به جوانان اعتماد کنند که کانون فرهنگی در مساجد راه اندازی شود با گسترده و فراگیر شدن این پایگاهها شاهد حضور جوانان بیشتری در مساجد خواهیم بود.  

کد خبر 1105606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha