علما و روحانیون پل ارتباطی بین تسنن و تشیع در جامعه هستند

امام جمعه سنندج گفت: علما و روحانیون پل ارتباطی بین مردمان اهل تسنن و تشیع در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار جمعی از علمای اهل سنت با نماینده ولی فقیه  در استان کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: امروزه ماموستایان و طلایه داران  استان همچون گذشته در سنگر ارشاد و راهنمایی در حال فعالیت و راهنمایی قرار دارند و با وجود تمام مشکلات موجود سنگر ارشاد خود را ترک نکرده‌اند و تا امروز به وسطه همین افراد وحدت کاملی در جامعه حاکم بوده است.

 

وی با بیان اینکه علما و روحانیون پل ارتباطی بین مردمان اهل تسنن و تشیع در جامعه هستند، افزود: روحانیون و ماموستایان چراغ و روشنایی جامعه در کره خاکی هستند که همیشه به دنبال ایجاد وحدت در میان مسلمین بوده‌اند.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروزه جهل نوین گریبانگیر جامعه بشریت شده است، گفت: دشمنان اسلام و نظام از عواطف و احساسات دینی و مذهبی مردم برای تخریب دین و رسیدن به اهداف شوم خود بهره می‌برند.

 

ماموستا رستمی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و یادآور شد: ماموستایان کردستانی با جان و دل از نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی همواره ادامه دارد.

 

امام جمعه سنندج بیان کرد: آنچه که در شان خداوند عالمیان است تنها حمد و ستایش و روی آوردن به قرآن کریم است.

 

وی با بیان اینکه رسالت رسول خدا محدودیت مکانی و زمانی نداشته است اظهارداشت: هدایت پیامبر اکرم(ص) تنها مختص به دوره ای نبوده بلکه رسالت‌های برای تمام عام مردم جهان است.

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه جامعه بدون صاحب امر نمی‌تواند دارای قانون و نظم باشد گفت: ما همیشه باید در اطلاعت خداو فرستاده او باشیم و صلح و دوستی را سرلوحه خود در امور قرار دهیم.

 

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه باید به آیات قرآن جامه عمل پوشانده شود بیان کرد: در آیات مختلفی در قرآن کریم آمده است که خداوند از نفاق و جدایی بیزار است و باید جامعه اسلامی با استفاده از قرآن کریم  بیدار شوند.

 

حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه به همت علما، وحدت بین شیعه و اهل سنت در استان حاکم است، اظهار کرد: امیدوارم با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بتوانیم یکدلی و همدلی خود را در کردستان حفظ و همواره در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم.

 

وی با اشاره به تقدیم ۵۴ شهید روحانی در راه دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب اسلامی در کردستان گفت: همه این عزیزان انسان‌های بزرگی بوده‌اند که تمام زندگی خود را در راه دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب فدا و در این مسیر ایثار و از خودگذشتگی کرده‌اند.

 

کد خبر 1106132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha