سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در خوزستان انجام می گیرد

نیکو با بیان اینکه سال ۱۴۰۵ سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در خوزستان انجام می‌شود گفت: منطقه ۶ اهواز به عنوان سرشماری آزمایشی تعیین شده که این اقدام برای مشخص شدن خلاء های موجود در سرشماری ثبتی آماری صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهرداد نیکو» امروز (سه‌شنبه 27 مهر) در نشست خبری سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان با موضوع سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: در آستانه سرشماری نفوس و مسکن سال 1405 که به صورت سرشماری در سراسر کشور برگزار می شود یک منطقه از استان خوزستان به عنوان سرشماری آزمایشی تعیین شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان افزود: در سال 1405 سرشماری به شکل ثبتی مبنی خواهد بود بدین شکل که بر اساس آمار ثبت شده از کد ملی و پلاک ثبتی  سرشماری صورت می گیرد، این سرشماری باید به نحوی انجام شود که همه افراد باید دارای کدملی و پلاک ثبتی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زادوولد و مهاجرت 2 عامل مهم تغییر جمعیت هستند اضافه کرد: در سرشماری ثبتی مبنی سرشماری با دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد، علاو براین هزینه اجرای آن کاسته می شود، در صورتی که این سرشماری با موفقیت انجام شود پیش بینی می شود که آمار کشور هر 2 سال به‌هنگام شوند.

 

نیکو در ادامه به چالش های پیش روی این سرشماری اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان خوزستان یکسری مناطق داریم که همچنان پلاک ثبتی افراد موجود دارند کد ملی ندارند، سرشماری آزمایش برای مشخص شدن خلاء های موجود لازم بود که در استان خوزستان منطقه 6 به عنوان پایلوت معرفی شده است.

 

وی عنوان کرد: 16 درصد مساحت حاشیه نشینی کشور در خوزستان است، علاوه براین هشت درصد از بافت تاریخی و سنتی کشور نیز در خوزستان است این در حال بوده که خوزستان تنها 6 درصد جمعیت کشور را دارد، بنابراین سرشماری و تمام شماری نفوس و مسکن باعث می شود که با دقت بیشتری بودجه، ارزش افزوده و ... توزیع شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص عوامل سرشماری ازمایشی یاد آور شد: 76 مامور آمارگیر به همراه 13 کارشناس گروه وظیفه آمار سنجی را در این سرشماری آزمایشی برعهده دارند، علاوه بر این فرمانداری و شهرداری نیز در زمینه تامین تجهیزات خودرویی و تبلیغات همکاری داشته اند.

 

کد خبر 1106475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha