گلایه از مراجعه کُند مردم برای تزریق واکسن کرونا

بیکی با گلایه از مراجعه کُند مردم برای تزریق واکسن کرونا در نهبندان، گفت: اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا باید توسط همه دستگاه های اجرایی به صورت همه جانبه در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۷ مهر) در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: پیک پنجم کرونا را در خراسان جنوبی پشت سر گذاشته و بیم ورود به پیک ششم بوجود آمده است.


فرماندار نهبندان با بیان اینکه آمار کرونا در خراسان جنوبی تغییر معنا داری را پیدا کرده است، افزود: شهرستان هایی که وضعیت آنها از زرد به نارنجی تغییر کرده است باید تیم واکنش سریع تشکیل دهند.

 

وی گفت: امروز با توجه به تلاش دولت و رایزنی ریاست جمهوری واکسن مورد نیاز بر اساس سلیقه مردم در تنوع مختلف وجود دارد، اما بهانه هایی برای واکسن نزدن در هر شرایطی هست؛ در حال حاضر با وجود اینکه در شهرستان واکسن به میزان کافی موجود است تاکنون ۷۵ درصد مردم جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان نهبندان واکسینه شده اند که عدد قابل قبول نیست لذا همه دستگاه های اجرایی باید اقدام همه جانبه ای را انجام دهند تا به عدد بالای ۹۵ درصد در دوز اول تزریق واکسن کرونا برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود گسترش واکسیناسیون موارد ترخیص و بهبودی ما از ۹۰ به ۹۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: سه درصد بیماران کرونایی بهبودی نداشته اند که بیماران زمینه ای بوده اند.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: سالمندان گروه پرخطر ما هستند و اگر آمار فوتی ۵۳ نفر فوتی شهرستان را بررسی کنیم، بیشتر اینها در گروه سنی سالمندان قرار داشته اند، آمار فوتی سالمندان سال ۱۳۹۹ از ۲۶ تا ۲۲ نفر در گروه سالمندان بوده است و امسال از ۲۷ فوتی ما، ۱۸ فوتی در گروه سالمندان است که نشان می دهد بالای ۸۵ درصد موارد فوتی مربوط به این گروه است که شاهدیم امروز واکسیناسیون تاثیر خود را گذاشته است.

 

بیکی اضافه کرد: علی رغم ابتلاها و بستری های ناشی از بیماری کرونا، کمتر شاهد فوتی ها بوده ایم، لذا اطلاع رسانی برای واکسیناسیون در فضای مجازی، رسانه ها و مدارس باید بیشتر و اقناع سازی شود چراکه نقش واکسیناسیون در جلوگیری از عوارض بعدی کرونا مهم است و بهداشت باید آمار را شفاف بیان کند.

 

وی تصریح کرد: مراجعه افراد برای تزریق واکسن کُند شده است لذا تلاش شود تا در راستای کاهش  دغدغه ها برای محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها  مردم اقناع سازی شوند.

 

وی گفت: در چهار شهرستان وضعیت نارنجی خراسان جنوبی، تیم های واکنش سریع باید تشکیل شوند این تیم ها، با فعال شدن طرح شهید سلیمانی باید اقدامات همه جانبه ای انجام و تیم های نظارتی و پایش افراد مبتلا و رعایت قرنطینه خانگی باید در دستور کار شهرستان نهبندان هم باشد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه اظهار نظر افرادی که مسئولیتی ندارند و یا در حوزه بهداشت و درمان نیستند نباید در فضای مجازی پخش نشود چرا که اخبار متناقض مردم را سردرگم می کند، گفت: آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا گسترس یافته است دستگاه های اجرایی ۵۱ آیتم را به عنوان آیتم های اجتماعی شناسایی کرده اند که به دستگاه ها ابلاغ می شود.

 

وی تصریح کرد: بنا به دستور استاندار خراسان جنوبی و ستاد کرونا، مدارس در سطح شهرستان مجاز به آموزش حضوری نبوده و تنها مدارس روستایی و عشایری و کارگاه های هنرستانی کاردانش و فنی و حرفه ای می توانند فعالیت داشته باشند.


فرماندار نهنبدان گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز و هزار و ۱۰۰ نفر معلم در نهبندان داریم که جامعه وسیعی است لذا واکسیناسیون هرچه بیشتر انجام شود، شرایط بازگشت به آموزش تسهیل خواهد شد، همچنین معلمان باید در راس واکسیناسیون و اقناع سازی شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۱۹ پروانه صنفی در نهبندان صادر شده است که این تعداد باید واکسیناسیون را انجام دهند گرچه سیاست دولت اختیاری بودن و اقناع سازی است اما محدودیت ها به زودی اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1106550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha