پرداخت تسهیلات سه میلیون و ۷۲۷ هزار ۲۱ میلیارد ریالی به بخش صنعت و معدن

ارجمندنژاد با اشاره به اینکه نظام بانکی ایران براساس توانی که دارد تلاش می‌کند نیاز‌های بخش‌های مختلف را پاسخ دهد، گفت: در شش ماه نخست امسال سه میلیون و ۷۲۷ هزار ۲۱ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عبدالمهدی ارجمندنژاد، مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی شب گذشته (سه شنبه 27 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه نظام بانکی ایران براساس توانی که دارد تلاش می‌کند نیاز‌های بخش‌های مختلف را پاسخ دهد، گفت: در شش ماه نخست امسال سه میلیون و ۷۲۷ هزار ۲۱ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن تسهیلات پرداخت شده که ۳۰ درصد از کل تسهیلات بانک هاست البته پرداخت تسهیلات به وجود پول و منابع نیز بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت ۲۹۴ ممیز ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۸۰ درصد کل تسهیلات اختصاص یافته به این بخش است، افزود: فقط ۱۳ و یک دهم درصد از تسهیلات اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن برای بخش ایجاد بوده است.

 

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور تقاضا برای تسهیلات در بخش بازرگانی و خدمات بسیار بیشتر از بخش تولید است، گفت: بانک‌ها موظف هستند بر مصرف تسهیلات نظارت کنند و اکنون طرحی در کشور وجود ندارد که بانک‌ها به آن کمک نکرده باشند، اما ظرفیت نظارتی بانک‌ها محدود است و امکان نظارت دقیق بر تسهیلات داده شده به وسیله بانک‌ها وجود ندارد. در حال بهبود نظام اعتبار سنجی در کشور هستیم.

 

ارجمندنژاد با بیان اینکه شرکت‌های اعتبار سنجی مانند شرکت ایرانیان که بانک‌ها سهامداران آن هستند راه اندازی شده است و برخی بانک‌ها نیز خودشان اعتبارسنجی می‌کنند، ادامه داد: بدلیل وجود برخی داده‌ها برای اعتبار سنجی در دستگاه‌های دیگر و ضعیف بودن تجهیزات و شبکه انتقال داده‌ها در این دستگاه‌ها امکان اعتبار سنجی برای بانک‌ها مشکل شده است. نسبت معوقات بانکی به تسهیلات براساس آمار شش و هشت دهم درصد است.

کد خبر 1106644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha