اسلام مخالف تحریم هرملتی است/اسلام هیچگاه آغازگر جنگ نیست

رئیس جریان حکمت ملی هندوستان گفت: دین اسلام هیچگاه موافق تحریم نبوده و هیچ ملت و گروهی را تحریم نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مولانا سید حسیب الدین قادری شرفی، رئیس جریان حکمت ملی هندوستان در سی و پنجمین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اتحاد و برادری مومنان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، سوره مبارکه حجرات میفرماید مومنان با یکدیگر برادر هستند اگر اختلافی در میان آنها در گرفت به اصلاح بپردازید؛ به نظر من کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بر مبنای همین آیه تشکیل شده و هدفی جز تقریب مذاهب اسلامی ندارد.

وی افزود: همگان می دانند  اتحاد موجب صلح و رفاه و در مقابل، افتراق و جدایی موجب بدبختی و شکست است همکاری، تعاون و اتحاد در هر موضوعی حتی موضوعات علمی، آموزشی و بهداشتی در میان کشورها و ادیان مختلف موجب رشد و بالندگی است که از هر گونه ناهماهنگی جلوگیری می کند.

رئیس جریان حکمت ملی هندوستان  تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از هر فرصتی برای گردآوری مردم استفاده می کردند تا برادری، اخوت و وحدت در میان آنان افزایش یابد اسلام دینی است که هرگز به تحریم توصیه نمی کند اما اولین تحریم گران عالم کفار عربستان بودند. قوم قریشی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را تحریم کردند و ایشان سه سال در شبع ابیطالب در سخت‌ترین وضعیت قرار گرفت اما مقاومت آنها جواب داد و در نهایت بر کفار پیروز شدند از این رو دین اسلام هیچگاه موافق تحریم نبوده و هیچ ملت و گروهی را تحریم نخواهد کرد.

 

وی افزود: اگر در جهان اسلام، شاهد اختلافات هستیم باید با مناعت طبع آنها را برطرف کرد چرا که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم این‌گونه بودند. در تاریخ نقل است گروهی از زندانیان را نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آوردند و ایشان از کنار این زندانیان می‌گذشت که ناگهان دختری پیامبر را صدا زد و از ایشان درخواست کرد که آزادش کنند.

رئیس جریان حکمت ملی هندوستان  تصریح کرد: آن دختر که فرزند حاتم طایی معروف بود به پیامبر گفت : "پدرم در شهر ما چه فتوت و جوانمردی در حق نیازمندان می کند..." پیامبر با شنیدن اوصاف پدر دختر فرمود: :"این اخلاق نیکو را خداوند متعال دوست دارد." رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم به خاطر رفتار و اخلاق نیکوی پدر آن دختر وی را آزاد کرد و به همراهش چندین زندانی دیگر نیز آزاد شدند. دختر با دیدن این رفتار پیامبر مسلمان شد.

 

وی افزود: امروز مسلمانان به تاسی از سیره و رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم باید در مقابله با اختلافات مذهبی و فرقه ای بزرگواری نشان دهند چرا که با کینه نمی توان به بشریت  خدمت کرد.

رئیس جریان حکمت ملی هندوستان  عنوان کرد: در این مجال شایسته است به حماسه بزرگ کربلا اشاره کنم که امام حسین علیه السلام برای هدایت کوفیان رهسپار آن دیار شدند در ابتدا هر با سپاه هزار نفره در مقابل امام حسین علیه السلام ایستاد برخی از یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام به ایشان فرمودند که اکنون تعداد دشمن اندک است و ما می توانیم بر آنها غلبه کنیم و چه خوب است که اکنون جنگ را آغاز کنیم.

 امام حسین علیه السلام که در کاروان خود جمعی از کودکان فرزندان و خانوادش را همراه کرده بود به یارانش فرمود من نمی خواهم آغازگر جنگ باشند چراکه برای صلح و احیای  دین جدم قیام کرده ام. وی خاطرنشان کرد: از همین داستان می توان درس گرفت که اگر همه ملت ها متحد شوند و هیچ گاه در هیچ نزاع و اختلافی شروع‌کننده جنگ نباشند صلح جهانی برقرار خواهد شد.

کد خبر 1107141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha