وحدت اسلامی مایه خوشحالی رسول الله و امام راحل است

حجت الاسلام رضازاده گفت: تا زمانی که وحدت داشته و کنار هم باشیم رسول الله و امام(ره) که منادی وحدت اسلامی در جهان بودند از ما خوشحال هستند اما زمانی که اختلافات دامن زده شود به فتوای مقام معظم رهبری و قاطبه علما، اهانت به مقدسات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ریگان، حجت الاسلام حبیب رضا زاده، پنجشنبه(۲۹ مهر) در همایش وحدت اسلامی با حضور روحانیون و ریش سفیدان شیعه و سنی برگزار شد؛ افزود: این را نظام و منادی وحدت شیعه و سنی این را می خواست در کنار شیعه گری و سنی گری مشت محکمی به دهان استکبار بزنیم.

 

 

امام جمعه ریگان با بیان اینکه در شهرستان ریگان شیعه و سنی دوست و علاقه مند به هم و از حقوق شهروندی یکسان برخوردار هستند؛ تصریح کرد: شهرداری ریگان همان امکاناتی که برای تشیّع دارد برای اهل تسنن هم همان است و فرمانداری همان خدماتی که برای شیعیان دستور می دهد برای اهل تسنن هم فرقی نیست و در کنار هم از خدمات شهروندی استفاده می کنند.

 

 

وی افزود: در کنار این؛ هر دو در کنار هم ظلم ستیز هم هستند اما کفر و الحاد این تجمع و نشست و کنار هم بودن شیعه و سنی را نمی خواهد؛ اینکه بزرگان طوایف در کنار هم در یادواره شهدای عشایر بشیند را نمی خواهد لذا آن بلا در مسجد افغانستان و در حالیکه برای نماز رفته بودند، اتفاق می افتد.

 

 

امام جمعه ریگان اظهار کرد: تا زمانی که وحدت داشته و کنار هم باشیم رسول الله و امام(ره) که منادی وحدت اسلامی در جهان بودند از ما خوشحال هستند اما زمانی که اختلافات دامن زده شود به فتوای مقام معظم رهبری و قاطبه علما، اهانت به مقدسات است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه اگر حرف علما را گوش دهیم برخی مشکلات ایجاد نمی شود، خاطرنشان کرد: تاریخچه ایجاد داعش از دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی است.

 

 

مولوی دلشاد ناروئی، امام جمعه اهل سنت ریگان هم سخنان کوتاهی بیان کرد.

 

 

مصطفی دهقانیان، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان هم بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت شیعه و سنی را بازخوانی کرد و افزود: معتمدین، ریش سفیدان و سران طوایف همواره عامل وحدت در شهرستان بودند که بر دستان آنان بوسه می زنم اگر لایق باشم.

 

 

این همایش با حضور مدعوینی از شهرستان ها بم، فهرج و نرماشیر برگزار شد.

کد خبر 1107189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha