مسابقات مدهامتان نسل جوان را جذب قرآن کرده است

سادات فاطمی گفت: مسابقه مدهامتان با گستره ای که کانون های مساجد در سطح کشور، شهرها و روستاها دارد در جذب نیروهای نوجوان و جوان به فضای قرانی کشور بسیار موثر عمل کرده است.

«سید جواد سادات فاطمی» در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد؛ بیان کرد: هر یک از مسابقات قرآنی که در سطح کشور توسط مجموعه های مختلف برگزار می شود یک گرایش و هدف گذاری خاص دارد و یکی از مسابقاتی که بیشتر جنبه عمومی برای همه اقشار و قراء در سطوح مختلف دارد، مسابقات اوقاف است و بیشتر افرادی که در زمینه قرآن کار می کنند در مسابقات اوقاف شرکت می کنند.

 

رئیس هیئت داوران چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: مسابقات قرآنی از جمله مدهامتان که کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می کند با هدف جذب افراد فعال در سطح کانون های مساجد است و اکثر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نوجوانان و جوانان هستند که به وضوح این جوان بودن نسلی که در مدهامتان شرکت می کنند را می توان دید.

 

وی گفت: مسابقه مدهامتان با گستره ای که کانون های مساجد در سطح کشور، شهرها و روستاها دارد در جذب نیروهای نوجوان و جوان به فضای قرانی کشور می تواند بسیار موثر باشد.

 

سادات فاطمی بیان کرد: برگزاری مسابقات مدهامتان در جذب این افراد بسیار خوب است اما اگر یک هماهنگی از طرف کانون های فرهنگی هنری مساجد با مجموعه هایی چون اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی برای گسترش فعالیت های آموزشی در کانون های مساجد صورت گیرد در رشد جامعه قرآنی کشور بسیار موثر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی ما نسل نوجوان و جوان در کشور است که به راحتی می توانند جذب کانون های مساجد شوند؛ افزود: اگر مساجد ما در زمینه آموزشی فعال باشند به گسترش فضای قرانی بسیار کمک می کند.

 

رئیس هیئت داوران چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خصوص اعتراضات نسبت به داوری گفت: یک سری اعتراضات به صورت طبیعی در مسابقات رخ می دهد و یک نفر فکر می کند در حق او اعمال سلیقه شده که بررسی می شود، شاید از اعتراض خود نتیجه مثبت بگیرد و شاید هم این گونه نباشد و توجیه می شود.

 

وی بیان کرد: مسجد باید محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محله باشد، هیئت امنای مساجد  و ائمه جماعات باید با برنامه ریزی، نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کنند تا مسجد از این افراد پر شود، اگر مساجد ما به عنوان کانون فرهنگی هنری محله فعال باشد، یعنی کل کشور فعال است اما اگر مسجد مرده باشد و فقط محل برگزاری نماز جماعت باشد مسجد نیست و صرفا نماز خانه است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مساجد ما صرفا نماز خانه هستند؛ گفت: مساجد باید نوجوانان و حوانان محل را برای فعالیت های مختلف جذب کنند و برای کسانی که دنبال فعالیت ورزشی هستند و برای کسانی که دنبال فیلم و کارهای هنری هستند و... برنامه داشته باشد و باید محوریت مسجد حفظ شود که اگر این گونه باشد آینده جوانان کشور ما تضمین است اما اگر مسچد فعال نباشد جوانان جذب حاهای دیگر می شوند.

 

 

کد خبر 1107269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha