شب شعر« وحدت» در زنجان برگزار شد

شب شعر مناسبتی هفته وحدت با حضور جمعی از شعرای زنجانی و با همکاری انجمن ادبی فریاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شب شعر مناسبتی هفته وحدت با همکاری انجمن ادبی فریاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد. در این شب شعر جمعی از شاعران زنجانی به شعرخوانی درباره پیامبر اکرم (ص) پرداختند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این برنامه گفت: هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته وحدت اجرایی می شود، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از سیره و سلوک پیامبر اکرم (ص) است.

 

وی در ادامه به برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی و اقدامات ارشاد در این حوزه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، چاپ عکس ۸ سال دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید محتوا در قالب موشن گرافی و پوستر، تولید محتوا درباره کنگره شهدا از جمله آن بوده است.

 

احمدخانی با اشاره به اینکه امسال ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و شهادت در استان اجرایی شده و می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ و ایثار و شهادت، بیان حماسه‌ها و تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری، معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه و تقویت گفتمان ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در فضای فرهنگ عمومی تدوین شده که با همت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی با استفاده از پتانسیل و توانمندی هنرمندان اجرایی در حال اجراست.

 

وی با ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهیدان گفت: شهدای عزیز ما در زمان نیاز به جان فشانی با اخلاص از جان خود گذشتند تا امروز ما بتوانیم با خیالی آسوده در کنار خانواده‌های خود زندگی کنیم و الان وظیفه ماست تا با انجام درست وظایف محول قدم کوچکی در صیانت از خون این عزیزان برداریم.

 

 

کد خبر 1107721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha