با حمایت از کانون های مساجد، می توان بستر تعالی معنوی و ارتقای سرمایه اجتماعی را فراهم کرد

جاسمی ، گفت: با حمایت بیشتر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، می توان بستر تعالی معنوی و ارتقای سرمایه اجتماعی را فراهم کرد.

سید فاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در تاریخ اسلام می توان به ساخت و تاسیس اولین مسجد به نام مسجد قبا توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد. مسجدی که همواره از ابتدا محل بسیاری از تصمیم های مهم در زمان خود بوده است و رفته رفته بر اهمیت آن افزوده شده  و پیامبر اکرم (ص) به طور مرتب با همراهان و یاران خود در مسجد دیدار می کردند، با آن ها درباره مسائل دینی و دیگر مسائل به گفت و گو می پرداختند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم  بابیان اینکه از دیگر کارکردهای مسجد می توان به سپری کردن حیات علمی علما در مساجد است ، افزود:  علما به طوری که با کسب دانش و علوم مختلف به تشکیل حلقه های درس و تعلیم می پرداختند و امروزه نیز مساجد به نشر اسلام و علوم اسلامی می پردازند. بنابراین نقش مسجد در گذشته همانند دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی امروزی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه  مسجد یکی از کانون های توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود،خاطر نشان کرد: والدین در محیط خانواده، مربیان در مدارس و متولیان امور فرهنگی در مساجد نقش مهم و اساسی در پرورش صحیح نوجوانان و جوانان بر عهده دارند و بایستی باهمیت این نقش واقف باشند و افرادی که در کانون های مساجد فعالیت می کنند نقش مهمی در جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و برنامه ریزی بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند.
 

 

جاسمی تصریح کرد: برگزاری اردوهای زیارتی، تامین امکانات تفریحی برای نوجوانان، برگزاری جلسات قرآنی با حضور اساتید قرآنی، فعالیت دارالقرآن و موسسه قرآنی نمونه هایی از فعالیت های مهم فرهنگی و قرآنی درکانون ها مساجد است.
 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم اظهار کرد: در کانون های مساجد علاوه بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی تمامی مراسم های مذهبی از اعیاد تا شهادت ها، برنامه های شب های قدر، دعای عرفه، برنامه های ماه محرم، ماه مبارک رمضان شامل جزء خوانی قرآن، احکام برگزار می شود.

 

 

وی گفت: افراد فعال در کانون های مساجد با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه ریزی هدفمند بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند زیرا حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن ها را مشخص و هدفمند کرده و توجه و گرایش بیشتر نسل جوان و امروزی را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد.

 

 

جاسمی با بیان اینکه کانو های مساجد برای فعالیت های قرآنی و همچنین فعالیت های فرهنگی و هنری یک مامن محسوب می شود، خاطر نشان کرد: کانون های مساجد برای کودکان و نوجوانان با حال و هوایی خاص و منحصر به فرد همراه است. بنابراین برای گرایش بیشتر نوجوانان به مسائل معنوی، لازم است که فعالیت های مختلف فرهنگی هنری و قرآنی در کانون و مساجد برگزار شود.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم در پایان گفت: تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است و در این رابطه پویایی در برنامه های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه های مختلف از این کانون ها حمایت کنند شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

کد خبر 1109148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha