آموزش های فنی و حرفه ای باید به روز و مطابق با نیاز جامعه باشد

ضرونی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توانمند سازی نسل جوان و جویای کار، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید به روز و مطابق با نیاز جامعه باشد.

« جواد ضرونی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای گامی مهم در راستای توانمند سازی جوانان جویای کار است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان چگنی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید به روز و مطابق با نیاز جامعه باشد، افزود:در این راستا باید با پایش درست نیاز و ذائقه، بازار کار مورد ارزیابی قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه آموزش مهارتی فنی و حرفه ­ای باید مطابق میل و نیاز مردم به آنان ارائه شود، خاطرنشان کرد: همچنین لازم است رشته‌های آموزش فنی و حرفه ای متناسب با نیاز جامعه باشد، تا منجر به جذب 100 درصدی افراد آموزش دیده به بازار کار شود، که این فرآیند نیاز به مطالعه و شناخت بازار کار، صنوف و صنایع دارد.

ضرونی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است باید مطالعات لازم در زمینه آموزش‌های کاربردی فنی و حرفه ای صورت گیرد تا آموزش‌های مهارتی مطابق نیاز جامعه به فراگیران ارائه شود

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان چگنی بیان کرد: آمادگی ویژه جهت آموزش‌های نوین و مطابق نیاز بازار کار وجود دارد تا به متقاضیان از طریق مهندسی معکوس ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فرهنگ مهارت آموزی، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش آموزش‌های  مهارتی با کیفیت  و افزایش سطح اشتغال جوانان و متقاضیان بود.

ضرونی اظهار کرد: تمام تلاشم را خواهم کرد که با نظر سنجی از تمامی اقشار کارگاه های جدید مطابق نیاز منطقه باشد تا آموزش های مرکز موجب جذب کارآموزان در بازار کار شود.

کد خبر 1109500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha