اختصاص ۷۷ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت عمرانی در اماکن مذهبی ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از اختصاص ۷۷ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت عمرانی در اماکن مذهبی ایلام طی سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام «مرتضی عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام از اختصاص ۷۷ میلیارد ریال برای عمران اماکن مذهبی ایلام خبر داد و  اظهار کرد: این مبلغ از محل منابع استانی در قالب تملک دارایی‌ها برای توسعه و بازسازی مساجد و زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه این استان پیش بینی شده است.

 

وی با ذکر اینکه این اعتبار نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبار برای احداث ۱۵ الی ۲۰ مسجد استان در مناطق شهری و روستایی هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآر شد: بخش دیگری از این اعتبار برای توسعه و بازسازی زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه استان و تکمیل مساجد نیمه تمام استان هزینه خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: به دلیل شیوع کرونا و کاهش مراجعه زائران به زیارتگاه‌های استان درآمد این اماکن متبرکه کاهش یافته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به موقوفات ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰مورد موقوفه در این استان ثبت شده که از این تعداد ۲۰۰مورد منفعتی و مابقی غیرانتفاعی هستند.

 

وی بر فرهنگ سازی برای احیا وقف تجمیعی در این استان تاکید  و خاطرنشان کرد: احیای موقوفات تجمیعی امکان احداث ساختمان ها و مراکز گسترده نظیر بیمارستان و درمانگاه را فراهم می کند.

کد خبر 1109501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha