دانش آموزان مدرسه نروند غیبت میخورند/اصرار بر بازگشایی مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصرار بر بازگشایی مدارس داریم گفت:از نیمه ابان مدارس متوسطه باز می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، علیرضاکاظمی سرپرست محترم وزارت در حاشیه افتتاحیه برنامه بسته تحولی حرکتی دانش آموزان ابتدایی گفت:پایه ساحت های تربیتی ساحت سواد حرکتی است، اگر دانش آموز سالم نداشته باشید روح و روان سالمی نخواهد داشت.
وی افزود: اهمیت سواد حرکتی در دوران کرونا دو چندان است و آسیب هایی  که دیده ایم ناشی از کم توجهی به سواد  حرکتی در دانش آموزان است.
کاظمی با بیان اینکه دانش آموزان نیاز به دانش سواد حرکتی نیز دارند گفت:ما در بسته تحولی که متفاوت از سال گذشته است تلاش میکنیم غربالگری و ارزیابی اولیه انجام بدهیم و پس از گذراندن ۲۴ جلسه که مبتنی بر دانش متناسب بر هر دوره است ارزیابی دیگری را هم انجام دهیم و دستاورد و اثر بخشی آن را به جامعه و دانش آموزان عرضه کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: الگوی بازگشایی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا را از شهریور ما انجام داده ایم، مدارس روستایی و عشایری از اول مهر باز باشند که فعال هستند، برای دیگر مدارس از اول آبان ماه فرایند بازگشایی را پیش بینی کرده ایم و بین ۱۵ آبان تا اول آذر ماه باتوجه به شرایط مدارس نیز مدارس باز می شوند.
 
کاظمی با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص است گفت: دانش آموزان متوسطه اول از اول آذر و متوسطه دوم از ۱۵ آبان باید در مدارس حضور یابند.
 
وی بیان کرد: بازگشایی مدارس  از نیمه آبان تا اول آذرماه انجام می گیرد.مدیران ما آمادگی  بازگشایی دارند.تفاوتی بین  مدارس ابتدایی با دیگر مدارس ایجاد نکرده ایم چون به واکسیانسیون ربط نداده ایم یکبار واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی مطرح شد که مسکوت ماند.
 
کاظمی با بیان اینکه ۱۱۷ کشور دنیا مدارس را باز کرده اند تصریح کرد:امیدواریم موضوع دانش آموران دوره ابتدایی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود و نامه نیز به رییس جمهور داده ایم که ایشان نیز دستور داده اند و در نهایت تابع  سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم.
 
وی با بیان اینکه دغدغه ها و نگرانی های خود را برای عدم بازگشایی مدارس به ستاد ملی کرونا میدهیم گفت:اصرار بر بازگشایی مدارس داریم اگر ستاد ملی کرونا دستور بر برگزاری آموزش ها به صورت مجازی در دوره ابتدایی بدهد تابع دستور هستیم.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:بازگشایی مدارس متوسطه از نیمه آبان است ولی بازگشایی مدارس ابتدایی فعلا مسکوت دارد. اگر دانش آموزان حضور پیدا نکنند غیبت می خورد و قطعا از بخشی دروس محروم می مانند.
کد خبر 1109711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha