تحقق شعار «به توان مردم» رویکرد اصلی سومین رویداد ملی فهما

مظاهری گفت: در سومین رویداد فهما به دنبال تحقق شعار «به توان مردم» با شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در سومین رویداد فهما به دنبال تحقق شعار «به توان مردم» با شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اولین رویداد ملی فهما ۸ شاخص قرآن و عترت، ارتقای فعالیت های هنری، خلاقیت و نوآوری، غنی‌سازی اوقات فراغت، جذب شبکه سازی، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و رسانه، جهت رقابت بین استان ها در نظر گرفته شده بود که در این بین استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» شد.

 

وی افزود: در طرح ملی ایران قوی سال ۱۳۹۹ نیز شش کانون فرهنگی هنری از چهارمحال و بختیاری در رواق های فن آوری، کتاب، نمایش، دانش، قلم و ترنج موفق به کسب رتبه برتر و سه رابط فهما به عنوان رابطین برتر و ۹ باب کانون فرهنگی هنری نیز موفق به کسب امتیاز بالای ۱۵ هزار شدند.

 

مظاهری افزود: در سومین رویداد ملی فهما سال ۱۴۰۰ با ارتباط مداوم با کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطین فهمای استان و رصد فعالیت های کانون ها و پاسخگویی به مشکلات، ابهامات مدیران کانون ها در ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برطرف و مسائل مطروحه تا حصول نتیجه پیگیری شد.

 

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی فعالیت ها و آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین رویداد ملی فهمای سال ۱۴۰۰ افزود: فعالیت ها  و آثار ثبت شده در ۲ سطح استانی و ملی ارزیابی شده و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب شده و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های ۱۲ گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود امکانات و زیرساخت های تجهیزاتی و اینترنتی در روستاها افزود: هشت درصد امتیاز اختصاصی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی در رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰ لحاظ می شود.

 

کد خبر 1109933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha