۲ هزار یتیم در هفته بسیج دانش آموزی به سرپرستی گرفته می شوند

حجت الاسلام جعفری گفت: واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی ما در هفته بسیج دانش آموزی سرپرستی دو هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد را به نیابت از دو هزار دانش آموز شهید خراسان رضوی را با کمک دانش آموزان، معلمین مدرسه و خانواده ها بر عهده می گیرند.

حجت الاسلام «مهدی جعفری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص برنامه هفته بسیج دانش آموزی با بیان اینکه اکثر فعالیت های ما در هفته بسیج دانش آموزی در قالب پویش در فضای مجازی برگزار می شود؛ گفت: از روز جمعه 7 آبان برنامه های بسیج دانش آموزی با حضور دانش آموزان بسیجی در نماز جمعه و قرائت بیانیه دانش آموزی آغاز شده است و 8 آبان مصادف با سالروز شهادت حسین فهمیده مراسم تحلیف 1000 فرمانده واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس متوسطه دوم در سطح استان برگزار شد و  این فرماندهان به صورت رسمی از 8 آبان ماموریت خود را در این مدارس شروع می کنند.

 

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی بیان کرد: واحدهای مقاومت ما علاوه بر ماموریتی که دارند امسال سرپرستی دو هزار ایتام تحت پوشش کمیته امداد را به نیابت از دو هزار دانش آموز شهید خراسان رضوی بر عهده می گیرند، این فرماندهان با کمک دانش آموزان و معلمین مدرسه و خانواده های آنان سرپرستی این دو هزار یتیم را عهده دار می شوند.

 

وی بیان کرد: در هفته بسیج دانش آموزی جشنواره های مختلفی در مباحث ورزشی و سرود از جمله جشنواره بادبادک ها برگزار می شود، در بحث فضای مجازی مسابقات و پویش های مختلفی دنبال می شود تا دانش آموزان بسیجی در این هفته از  برنامه های بسیج دانش آموزی بهره مند شوند؛ همچنین برای سیزده آبان ویژه برنامه حضور در راهپیمایی به صورت گسترده پیش بینی شده است، در صورت اجازه ستاد ملی کرونا حضور پرشور بسیجی را به صورت راهپیمایی خواهیم داشت که برای این منظور برنامه های متعددی از جمله غرفه هایی در محل اجتماع دانش آموزان تدارک دیده شده است در غیر این صورت ما اجتماع راهپیمایی 13 آبان را به صورت گسترده خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: جشنواره آدمک ها یکی دیگر از برنامه های ما در هفته بسیج دانش آموزی و در روز 13 آبان است، دانش آموزان آدمک های امریکا و استکبار جهانی را تولید می کنند و عکس آن را برای ما از طریق کانال نیمکت که در شبکه شاد فعال می باشد ارسال می کنند. همچنین در این کانال پویش ها و مسابقات هفته بسیج دانش آموزی بارگذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تولید محتوا به ویژه در بحث استکبار ستیزی فعالیت های ویژه ای انجام و در اختیار دانش آموزان قرار  می گیرد؛ گفت: بحث تریبون آزاد و یا کافه گفتگو نیز یکی دیگر از برنامه های ما در مدارسی که دانش آموزان در آن حضور دارند، می باشد که دانش آموزان با موضوع استکبار ستیزی و چرا مرگ بر امریکا و از این قبیل موضوعات بحث و گفتگو خواهند کرد؛ هدف ما از این مبحث، تبیین مبحث استکبار ستیزی و جهاد تبیینی به صورت عمیق در بین دانش آموزان مدارس است.

 

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی در خصوص محور فعالیت های بسیج دانش آموزی گفت: در مباحث علمی المپیاد بین المللی پایا را داریم که دانش آموزان خراسان رضوی دو مدال طلا و دو مدال نقره را کسب کرده اند ، در عرصه های تربیتی طرح شهید بهنام در مدارس متوسط اول داریم که پیوند بین مدرسه، خانواده و مسجد را برقرار می کند در قالب این طرح سرگروه های تربیتی با هماهنگی آموزش و پرورش وارد مدرسه می شوند و برنامه هایی در مدرسه و مسجد نیز تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: در حوزه های فرهنگی برای دانش آموزان برنامه های اردویی، تفریحی و  ورزشی در نظر گرفته شده به ویژه در فضای مجازی ارتباط خوبی با دانش آموزان هم به لحاظ محتوای مورد نیاز دانش آموزان و هم به لحاظ مسابقات و پویش ها و چالش ها داریم تا دانش آموزان علاوه بر استفاده مباحث  آموزشی در فضای مجازی از محتوای فرهنگی و تربیتی نیز بهره مند شوند ما تلاش کردیم متناسب با نیازهای دانش آموزی در عرصه های مختلف برنامه ریزی کنیم تا در امر تربیت یک دانش آموز طراز انقلاب اسلامی قدم برداریم .

 

حجت الاسلام جعفری گفت: فعالیت های اجتماعی دانش آموزان به ویژه در این دو سال کرونایی بسیار پررنگ بوده است، فقط در هفته گذشته 15 هزار  بسته لوازم التحریر توسط دانش آموزان بسیجی در سطح مدارس تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است،  دربحث واکسیناسیون حدود دو ماه روزانه بین 40 تا 50 دانش آموز مشخصات افراد واکسینه شده را در سامانه وزارت بهداشت ثبت کردند.

 

وی با بیان اینکه این دانش آموزان در بحث جمع آوری سیب از باغهای مد نظر برای بیماران کرونایی همکاری لازم را داشته اند؛ افزود: در این دو سال کرونایی دانش آموزان بسیجی هر کجا لازم بوده کمک های مومنانه را در قالب های مختلف از جمله تهیه بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم را در مناسبت های مختلف داشته اند و دارند و کرونا فرصتی شد که دانش آموزان در عرصه اجتماعی نقش خود را پیدا کنند و اتفاثقات بزرگی رقم بزنند.

 

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته تنها در یک مرحله 5 هزار بسته مواد غذایی را فرمانده واحدهای بسیج جمع آوری و هشتم آبان توزیع کردند.
 

کد خبر 1111305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha