زیرساخت و زمینه بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه فراهم است

بیکی از آمادگی ۶۰ نفر برای در اختیار گرفتن غرفه های بازارچه دوکوهانه خبر داد و گفت: زیرساخت و زمینه بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه فراهم است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان؛ «مجید بیکی» امروز (۹ آبان) در جلسه با غرفه داران بازارچه دوکوهانه شهرستان نهبندان که با حضور موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، برگزار شد، اظهار کرد: سیاست دولت برای بازگشایی بازارچه های مرزی، تقویت تجارت با کشور های همسایه است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه تجارت با کشور افغانستان از طریق بازارچه دوکوهانه، فرصت مناسبی برای نهبندان است، افزود: امکان بازگشایی مجدد بازارچه دو کوهانه بعد از سال ها فراهم شده است و تاکنون حداقل دو جلسه با تجار و غرفه داران برگزار شده است.

 

بیکی تصریح کرد: بازگشایی بازارچه دوکوهانه منوط به یکسری اقدامات اولیه است و با دستور استاندار کلیه اقدامات انجام شده است.

 

وی ادامه داد: غرفه های بازارچه و فضای واردات، سوله ها و پمپ بنزین تخلیه و در اختیار مدیریت بازارچه های استان قرار گرفته و تاکنون استقبال خوبی برای در اختیار گرفتن غرفه ها داشته ایم، تاکنون حدود ۶۰ نفر برای این مهم اعلام آمادگی کرده اند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه تعدادی از افراد دارای سابقه فعالیت در بازارچه ها هستند که تقاضای آنها برای بررسی ارسال شده است، گفت: همچنین هماهنگی ها برای تردد افراد انجام شده است.

 

بیکی خواستار ارتباط بیشتر غرفه داران با تجار و بازرگانان افغانی برای حمل و نقل کالاها شد و گفت: برای صادرات کالاها از دوکوهانه هماهنگی های لازم انجام شده و اگر تاجر افغانی همکاری کنند بخشی از بار از این مرز انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در صورتی که سفارش کالا از کشور مقابل افغانستان دریافت شود، زمینه صادرات باید هرچه زودتر فراهم شود.

 

فرماندار نهبندان در پایان با بیان اینکه برای فعالیت این بازارچه باید کمک شود، خاطر نشان کرد: دولت نگاه ویژه ای برای استفاده از مرزها دارد و مراودات مستقیمی از مرزها رقم خواهد خورد که در شرایط فعلی به ما کمک خواهد کرد.

 

کد خبر 1111338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha