بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور برای دلبستگان به انقلاب است

جانعلی‌پور جوانان و مسئولان را از جمله مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حقیقت یک منشور برای دلبستگان به انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسماعیل  جانعلی پور» امروز (دوشنبه 10 آبان) در نشست بررسی نقش دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در آستانه فرارسیدن 13 آبان توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به شکل مجازی برگزار شد اظهار داشت: در مورد بیانیه گام دوم هر چه قدر در اینترنت جست و جو کنیم و یا مقالات و کارهای پژوهشی را مورد مطالعه قرار دهیم باز هم اثر آن به پای خوانش متن اصلی بیانیه گام دوم نمی‌رسد بنابراین این امر را به همه توصیه می‌کنم.

 

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یک اتفاق و یک منشور برای دلبستگان به انقلاب دانست و ابراز داشت: این بیانیه و منشور که قرار است نه تنها برای انقلاب اسلامی بلکه برای سایر حرکت‌های آزادیخواهانه در کشورهای دنیا استفاده شود توسط کسی نوشته شده که از کودکی با اتفاقات انقلاب حرکت کرده و به این جایگاه رسیده است.

 

وی بیانیه گام دوم انقلاب را تجربه‌ای موفق با نگاهی وسیع و دوراندیشانه دانست و با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم در حقیقت یک سند و منشور برای همیشه ایام است افزود: این نوشته رهبر معظم انقلاب اتفاق بسیار بزرگی است و جوانان ما در آینده آثار آن را خواهند فهمید.

 

وی مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب توسط قشر کتابداران به عنوان متولیان یک بخش فرهنگی از جامعه را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: بیانیه گام دوم چهار قسمت اصلی دارد که بخش اول آن به عظمت و بزرگی و چیستی انقلاب اسلامی می‌پردازد و بخش دوم آن مسیر طی شده انقلاب را در چهل سال اخیر مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

جانعلی‌پور با بیان اینکه امروز در فضای رسانه‌های بیگانه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی دسیسه چینی می‌شود اظهار داشت: دشمنان با ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای خود و با هزینه کرد میلیاردها دلار پول در حال القای آن هستند که انقلاب در شعار و مبنا و حرکت دچار اشکال شده و به اهدافش نرسیده اما مقام معظم رهبری به خوبی در بیانه گام دوم جواب دشمنان را دادند.

 

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانش‌آموزان کشور تاکید بر نقش جوانان و اینکه جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم هستند را متذکر شد و گفت: در مرحله سوم از بیانیه گام دوم انقلاب حساسیت‌های پیچ تاریخی و نقطه‌ای که در آن هستیم مورد توجه و بررسی قرار گرفته و در بخش یا مرحله چهارم هم به آینده‌ای که باید به آن برسیم اشاره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که از بیانیه گام دوم صحبت می‌کنند از مدیران و تصمیم سازان کشور هنوز متن بیانیه را مطالعه نکرده‌ند افزود: این افراد تنها آنچه را که از هم شنیدند بیان می‌کنند در حالی‌که مخاطبان بیانیه فقط جوانان نیستند بلکه دشمنان انقلاب اسلامی هم از جمله مخاطبانش محسوب می‌شوند. 

 

جانعلی پور آزادی خواهان جهان را مخاطبان بعدی بیانیه گام دوم انقلاب که در مقابل دشمنان بشریت در حال مبارزه هستند دانست و با بیان اینکه بیانیه گام دوم به این گروه‌ها امید و بشارت می‌دهد ادامه داد: عموم مردم و مسئولان ما که در سخنرانی‌های خود جوان را مخاطب قدار می‌دهند از دیگر مخاطبان بیانیه محسوب می‌شوند.

 

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانش‌آموزان کشور اینکه فرصت‌ها در حال از دست رفتن است و نباید زمان را برای پیشرفت کشورمان از دست بدهیم یادآور شد: امروز ما در فضای سیاسی کشور شاهد تغییر و یک نوع پوست اندازی مدیران هستیم بنابراین همه مسئولان باید بیانیه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی باز کردن حلقه مدیریتی کشور برای جوانان انقلابی توسط مدیران را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: مدیران ما طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید خود را به حدنصاب برسانند و ضمن پذیرش خطاها و اشتباهات خود مواردی مانند پاکدستی، همراهی با مردم، کار و تلاش و خدمت شبانه روزی را سرلوحه قرار دهند.

 

 قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به اینکه چله دوم انقلاب اسلامی را باید جوانان بسازند اضافه کرد: به فضل الهی در قرن پانزدهم هجری ورود کردیم و اگر بناست تمدن اسلامی رشد پیدا کند این هدف مهم باز هم با حضور جوانان امکان پذیر خواهد شد.

 

وی وظیفه جوانان در سال‌های بعدی انقلاب را وظیفه و رسالتی تعیین کننده و سرنوشت‌ساز تلقی کرد و گفت: جوانان نباید از هیچ تلاش و فرصتی برای قوی شون فکر، اندیشه و حتی جسم غافل شوند از طرفی به جوانان توصیه می‌کنیم هیچگاه دلباخته دنیای غرب و ظواهر آن نشوند و فرهنگ اسلامی و ایرانی را دستمایه تعالی زندگی آینده خود قرار دهند.

 

جانعلی پور انس با شهدا را هم امر دیگری که باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد اعلام کرد افزود: جوانان ما نباید از هیچ فرصتی برای حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دریغ نکنند زیرا حضور در تشکل‌های اجتماعی، انتخابات و سایر عرصه‌های فعال اجتماعی می‌تواند کمک کننده باشد.

 

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در پایان دشمن شناسی را توسط جوانان لازم دانست و خاطرنشان کرد: جوانان نباید روح مطالبه گری را از خود دریغ نمایند بلکه باید از مسئولان و مدیرانه به شکل عاقلانه مطالبه کنند از طرفی مسئولان هم باید پاسخگوی مطالبات و پرسش‌های جوانان انقلابی باشند 

 

 

کد خبر 1111750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha