شرکت بیش از یک‌هزار آستارایی در جشنواره کتابخوانی رضوی

انورزاده از شرکت یک‌هزار و ۴۴۲ آستارایی در جشنواره کتابخوان رضوی خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ۳۰ آذر سال جاری است.

«رامش انورزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: جشنواره کتابخوان رضوی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه سیره ایشان، دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای باشد.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا افزود: برگزاری هرساله‌ جشنواره کتابخوانی رضوی، با این هدف والا و به منظور آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا(ع)، امری پسندیده و قابل تقدیر است.

 

وی با بیان‌اینکه تاکنون یک‌هزار و ۴۴۲ نفر از شهرستان آستارا در جشنواره کتابخوان رضوی شرکت کرده‌اند، تصریح‌کرد: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ۳۰ آذر سال جاری است.

 

انورزاده استقبال مردم آستارا از جشنواره کتابخوان رضوی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده موفقیت جشنواره کتابخوانی رضوی در جذب مشارکت‌های عمومی برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.

 

رییس اداره کتابخوانه‌های عمومی بندر آستارا با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره در بستر الکترونیک و از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوان نهاد به آدرس www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه در این دوره ۶ کتاب به عنوان منابع جشنواره در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع) نوشته سید محمد مهاجران و «مجموعه ۱۴ معصوم امام زمان(عج)» نوشته زهرا عبدی در بخش کودک؛ ۲ کتاب «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر در بخش نوجوان و کتاب‌های «چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمدهادی زاهدی و «پرسش‌ها وپاسخ‌های دانشجویی مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر در رده سنی جوان و بزرگسال از منابع این جشنواره است.

 

انورزاده خاطرنشان‌کرد: علاقه‌مندان در رده سنی کودک (۴ تا ۱۲ سال ) می‌توانند در دو رشته؛ نقاشی و پویش کتابخوان، در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) در ۶ رشته نقاشی، پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه‌گویی و رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) در ۶ رشته؛ پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل‌نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری و قصه گویی در این جشنواره شرکت کنند.

کد خبر 1111789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha