پذیرش دانش آموزان محروم در مجتمع آموزشی هلال احمر زیرکوه و قاین

موهبتی گفت: مجتمع های دانش آموزی هلال در شهرستان های زیرکوه و قاین دایر شده است و در درجه اول دانش آموزان بی سرپرست، نیازمند و محروم در این مجتمع ها پذیرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «فائزه موهبتی» امروز (12 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه جوانان هلال احمر استان کانون های متعددی در حوزه فعالیت های امدادی و بشر دوستانه راه اندازی شده است.

 

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در مهدکودک ها کانون غنچه هلال از چهار سالگی عضو می گیرد، ادامه داد: کانون دانش آموزی، دانشجوی، جوانان، طلاب و عشایری از دیگر کانون های فعال هلال احمر در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون دانش آموزی پرجمعیت ترین و مهم ترین کانون هلال محسوب می شود، افزود: به این دلیل که از سن نوجوانی آموزش هایی در راستای فعالیت های امدادی را شروع می کنیم تا این فعالیت ها ملکه ذهن دانش آموزان شود و هر دانش آموز بتواند یک سرتیم امدادی باشد.

 

 موهبتی در ادامه بیان کرد: اعضای کانون هلال دانش آموزی از متوسطه اول عضوگیری می شوند و امسال مقرر شده است تا در متوسطه دوم نیز تیم های امدادی تشکیل شوند.

 

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های کانون هلال دانش آموزی گفت: از مهم ترین فعالیت های این کانون در استان می توان به اجرای طرح «دادرس؛ دانش آموز آماده در روزهای سخت»، برگزاری طرح «ماه نشان»، «زنگ صلح دوستی» و فعالیت های بشردوستانه اشاره کرد.

 

وی در خصوص طرح «مهربانی مهر» عنوان کرد: حدود هفت هزار بسته تحصیلی و 40 میلیون تومان از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بین دانش آموزان نیازمند در مناطق محروم راستای اجرای این طرح توزیع شده است.

 

موهبتی در پایان گفت: مجتمع های دانش آموزی هلال در شهرستان های زیرکوه و قاین دایر شده است و در درجه اول دانش آموزان بی سرپرست و نیازمند و محروم در این مجتمع ها پذیرفته می شود و امسال با نصف ظرفیت کار خود را آغاز کرده است.

کد خبر 1112628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha