از حضور خادمان خورشید تا دستگیری از نیازمندان/ طرح رضوی «آقا حساب کردند» در همدان

مرتضایی گفت: این مجموعه منشأ کارهای ارزشمندی در استان بوده که توزیع ۸ هزار و ۸۸۸ وعده غذای گرم و اجرای طرح «آقا حساب کردند» از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، نام مقدس امام رضا(ع) همواره برای مردم ایران کارگشا بوده است؛ واژه‌ای که با شنیدنش اشک در چشمان حلقه می‌زند و قلب‌ها را به تپش وا می‌دارد. نامی که برای هر فرد، خاطره‌ای دارد؛ از زیارت گرفته تا شفای بیمار و ادای قرض و نجات از گرفتاری‌ها.

شبکه جوانان رضوی که 14 سال از تشکیل آن می‌گذرد به نام مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) مزین شده و ضمن جذب و ساماندهی نسل جوان جامعه به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است. این شبکه در استان همدان هم از سال‌ها پیش وجود داشته و با حضور نزدیک به 150 عضو منشأ کارهای خوبی بوده است.

مسئول شبکه جوانان رضوی در استان همدان درباره خدمات این مجموعه به خبرنگار شبستان گفت: این مجموعه از 11 سال پیش با برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت در همدان تشکیل شد و حضور خادمان بارگاه مطهر رضوی به همراه پرچم گنبد مطهر امام رضا(ع) عطر معنویت را در سراسر استان پراکنده کرد.

رضا مرتضایی افزود: برنامه کاروان زیر سایه خورشید هر سال با حضور خادمان آستان قدس رضوی در استان برگزار شده و این گروه در 220 منطقه استان حضور یافته‌اند.

وی بیان کرد: دیدار عمومی با مردم و برافراشتن پرچم مطهر رضوی در یکی از میدان‌های شهر، دیدار با خانواده محترم شهدا و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در همدان به شمار می‌رود.

مسئول شبکه جوانان رضوی در استان همدان تصریح کرد: به تدریج برنامه‌های دیگری از طرف مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی پیش بینی و در سراسر کشور اجرا شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان اجرای برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت شهادت امام رضا(غ) و امام جواد(ع) را نام برد.

مرتضایی با اشاره به دیگر برنامه‌های شبکه جوانان رضوی در همدان اعلام کرد: تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، برنامه راه‌اندازی کاروان پیاده روی از قدمگاه تا حرم مطهر امام رضا(ع) هر سال اجرا می‌شد.

وی گفت: اعضای شبکه جوانان رضوی همدان در زمان بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله سال‌های اخیر هم به کمک مجموعه‌های اجرایی شتافته و در کمک به آسیب دیدگان سهیم بوده است.

مرتضایی افزود: توزیع 8888 وعده غذای گرم در مناطق محروم همدان و 650 وعده غذای حضرتی در یکی از بیمارستان‌های همدان از دیگر کارهایی است که به همت شبکه جوانان رضوی انجام شده است.

وی گفت: امسال هم ضمن گرامیداشت دهه کرامت و شهادت امام رضا(ع) و امام جواد(ع)،  طرح «آقا حساب کردند» با الگوگیری از آستان قدس رضوی به منظور دستگیری از نیازمندان و تسویه بدهی افراد آبرومند در همدان اجرا شده است.

مرتضایی اعلام کرد: برنامه ذبح قربانی از محل کمک خیران در ظهر عاشورا به نیت سلامتی امام زمان(عج) و شناسایی مجالس روضه خانگی و اهدای بسته‌های متبرک آستان قدس رضوی به اعضای این جلسه‌ها هم از برنامه‌های امسال شبکه جوانان رضوی در همدان است.

 

کد خبر 1113533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha