تحقق تنها ۴ درصد از برنامه کشت گندم دیم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود سال زراعی جاری ۹۶ هزار هکتار از کشتزارهای دیم استان زیر کشت گندم برود که تاکنون کشت در چهار درصد از این زمین ها انجام شده است.

«محمدجواد تشکری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تاخیر در بارندگی پاییزه، سبب تاخیر در کشت گندم ها به ویژه در دیم شده و اکنون کشاورزان در انتظار بارندگی ها هستند.

 


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تاکنون حدود 20 درصد از زمین های آبی گندم کاران استان زیر کشت رفته است، پارسال هم کشت گندم تا پایان آذرماه طول کشید و امسال هم با توجه به کاهش شدید بارندگی، کشاورزان در آبیاری زمین مشکل دارند و برآورد می شود کشت ها تا اواخر آذرماه به طول می انجامد.

 


وی خاطرنشان کرد: اکنون فصل پاییز به نیمه رسیده و 50 درصد از زمان برای کشت غله از دست رفته، انتظار می رفت نیمی از کشت گندم در این مدت انجام می شد اما به لحاظ فنی، امکان جبران زمان از دست رفته وجود ندارد.

 


تشکری با بیان اینکه کشاورزی بدون آب امکان پذیر نیست، افزود: کشاورز برای کشت و کار، باید از تامین آب اطمینان حاصل کند، اما امسال کاهش منابع آبی سبب شده تا گندم کاران به لحاظ زمانی عقب باشند.

 


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: تاکنون هشت هزار و 500 هکتار زمین آبی زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می شود این محصول در 47 هزار هکتار زمین آبی کشت شود.

 


 

کد خبر 1113824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha