کنترل محصولات کشاورزی در ۱۰۲ مرکز قرنطینه‌ای کشور

چنگلوایی از کنترل محصولات کشاورزی در ۱۰۲ مرکز قرنطینه‌ای خبر داد و گفت: حدود ۱۴ درصد کل صادرات محصولات کشاورزی کشور از مرکز آستارا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «کیخسرو چنگلوایی» امروز(سه‌شنبه، ۱۸ آبان) در جریان بازدید از مرکز قرنطینه مرزی شهرستان آستارا اظهارکرد: یکی از وظایف و اهداف اصلی سازمان حفظ نباتات کشور کمک به حفظ نباتات از گزند عوامل زیان‌رسان است.

 

رییس سازمان حفظ نباتات کشور کنترل محصولات وارداتی و صادراتی و اعمال ضوابط قرنطینه‌ای را از مهم‌ترین وظایف این سازمان برشمرد و افزود: کنترل محموله‌های صادراتی برای سازمان مهم است تا محصول آلوده‌ای وارد کشورهای هدف نشوند تا ما بازار هدف، تولید، صادرات، ارزآوری و اشتغالی که در این حوزه وجود دارد را از دست ندهیم.

 

وی با اشاره به اینکه سالیانه معادل ۲۷ میلیون تومان واردات محصولات کشاورزی و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ترانزیت محصولات کشاورزی در کشور داریم، تصریح‌کرد: حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی صادر می‌شود.

 

چنگلوایی گفت: محصولات کشاورزی در ۱۰۲ مرکز قرنطینه در کشور بررسی و کنترل می‌شود و اگر نیاز به کارهای آزمایشگاهی بود، انجام و بعد مجوز صادر می‌شود.

 

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان‌اینکه قرنطینه آستارا جزء مهم‌ترین مراکز قرنطینه کشور است، افزود: از مجموع چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن محموله‌های صادراتی حدود ۷۰۰ هزار تن در مرکز قرنطینه آستارا بررسی و کنترل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴ درصد کل صادرات محصولات کشاورزی کشور از مرکز آستارا انجام می‌شود، تصریح‌کرد: ۹۹ درصد صادرات محصولات کشاورزی همچون میوه و سبزی‌جات به کشور روسیه از این مرکز انجام می‌شود.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان‌اینکه در شهرستان آستارا ظرفیت صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات مرکز قرنطینه‌ای آستارا را دنبال می‌کنیم و امیدواریم مسئولین استانی در این راستا دست ما را بگیرند.

کد خبر 1114609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha