تعمیم برخی مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس در سطح کشور

شافعی گفت: برخی از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در سطح کشور نیز تعمیم داده شده است و به استان ها باید تفویض اختیار شود تا هر استان نسبت به موقعیت خود در پی توسعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامحسین شافعی»، امروز (سه شنبه 18 آبان) در دیدار با استاندار فارس با تاکید بر لزوم توسعه اقتصادی کشور از استان ها گفت: باید برای توسعه اقتصادی کشور از ظرفیت استان ها استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: گره گشایی از مشکلات داخلی باعث رشد و شکوفایی در حوزه اقتصاد کشور می شود و تمرکز قدرت در مرکز کشور و تهران جوابگوی اداره کشور نیست و نگاه استانداران در این زمینه باید از هزینه ای به درآمدی تغییر کند.

وی اضافه کرد: به استان ها باید تفویض اختیار شود تا هر استان نسبت به موقعیت خود در پی توسعه باشد و نگاه استانداران نیز باید به نگاه درآمدی تغییر کند در غیر این صورت در برنامه های توسعه ای به موفقیت نمی رسیم.

شافعی تاکید کرد: یک نسخه واحد بدون درنظر گرفتن موقعیت و شاخص های هر منطقه جوابگو نیست زیرا شرایط هر استان متفاوت است و مسیرهای گذشته پاسخگوی رفع نیازهای فعلی کشور نیست.

وی ادامه داد: برنامه توسعه ای باید به استان ها واگذار شود و برنامه ها در مرکز تجمیع و بر آن اساس برنامه توسعه ای کشور تدوین شود وبا این اقدام ضمن شکوفایی استعدادهای هر منطقه، شاهد درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصاد هر استان خواهیم بود که رشد اقتصادی کشور را در پی دارد.

شافعی با تاکید بر قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: این قانون الزاماتی را در قالب قانون برای بخش خصوصی و دولتی ایجاد کرده که یکی از موارد آن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که این شورا می تواند راهگشای مشکلات بخش خصوصی باشد و تلاش می کنیم ضمانت اجرایی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی و استان ها را افزایش دهیم تا در دولت سیزدهم نیز به واسطه این شورا موانع را تا حد ممکن از پیش روی تولید کنندگان و بخش خصوصی در استان برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امیدواریم این شورا در استان فارس مستمر و موثر دنبال شود و خوشبختانه در گذشته برخی از مصوبات شورای گفتگوی استان فارس در سطح کشور نیز تعمیم داده شده است.

کد خبر 1114611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha