توضیحات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی پیرامون خود

فیاضی درباره حواشی که پیرامون انتخاب او به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  مسعود فیاضی وزیر پيشنهادی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با توضیحاتی درباره مدارک تحصیلی خود  گفت: سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه تهران شدم و  31 فروردين ۱۳۷۸ فارغ‌التحصيل شدم. رتبه‌ام در كنكور در مرحله اول 270 و در سهميه خانواده شهدا يك بود، در مرحله دوم كنكور هم رتبه‌اي 220 و در سهميه خانواده شهدا يك بود. يعني همان مدت دوره كارشناسي كه به طور عادي همگان طي مي‌كنند، براي بنده هم طول كشيد.از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را آغاز كردم و 9 سال درس سطح در تهران و قم و 16 سال هم درس خارج در قم خواندم كه عمده درس‌هايم فقه، اصول، كلام و فلسفه بود. 


او  ادامه داد: در مصوبه جلسه 503 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه آمده است «دانشمندان، محققان و متخصصان رشته‎ های زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در میان اهل فن به عنوان صاحب‎نظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همچنین فضلای حوزه‎ های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می‎ توانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب 1 و 2 (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب گردند». 


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش ادامه داد: همچنين در اين مصوبه آمده است «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ می‎گردد. ضمن اينكه برای اجرای دستورالعمل موضوع بند 2 ، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحب‎نظران موضوع بند 1 با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در دفتر هیأت‎های امنا و هیأت ممیزه مرکزی دانشگاه‎ها تشکیل می‎ شود». 


او افزود: آن زمان در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به عنوان پژوهشگر فعاليت می كردم و بر اساس ضوابط داخلي پژوهشگاه، هيأت علمي پژوهشگاه شدم چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومي غيردولتي بود و آن موقع هيأت مميزه خاص و ضوابط داخلي داشتند. بعدا آقاي رشاد، بنده را به همان كميسيون تعيين صلاحيت علمي خبرگان معرفي كردند. 


فياضي افزود: اينگونه نبود كه به همين راحتي مدرك ارائه شود.دو آزمون جامع داديم كه آزمون اول در سال 92ـ91 و آزمون دوم در سال 94ـ93 برگزار شد و رساله دكتري هم 1.5 سال طول كشيد كه استاد راهنمايم آقاي رشاد و استاد مشاورم آقاي واعظي بودند و در نهايت با نمره 19.5 قبول شدم. اين كميسيون زير نظر وزير علوم است و آزمون‌ها هم واقعا سخت بود. 73 نفر براي اين آزمون‌ها معرفی شده بودند كه فقط 3 نفر قبول شدند و دوره هم 6 سال طول كشيد. 
او درباره نسبت فاميلي اش با عليرضا زاكاني شهردار تهران نیز ادامه داد: آقا زاكاني هم ورودی  سال ۱۳۶۹ دانشكده پزشكي بودند و دانشكده‌های ما كنار هم بود و از طريق فعاليت‌های بسيج با هم آشنا شديم. آن زمان، آقاداماد 6 ساله و عروس خانم يكساله بود و 15، 16 سال بعد، خودمان اين دو را به هم معرفي كرديم، به عبارت ديگر ما قبل از اين نسبت فاميلی، سال‌ها دوست و آشنا بوديم.


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش درباره حواشي مطرح شده نسبت به فعاليت او مجلات رشد و حذف كلمه آهنگ‌سازی از متن يك مجله رشد و جايگزينی تواشيح و سرود گفت: آن نشريه به خط بريل و براي نابينايان منتشر مي‌شد و با توجه به فعاليت پرورشی در مدارس، مطرح كردم كه به جاي آهنگ‌سازی از كلمه سرود و تواشيح استفاده كنم كه بچه‌ها انس بيشتری دارند و در مدرسه مي‌توانند به راحتي انجام دهند. 


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش افزود: برخي مي‌گويند بنده با موسيقي مخالفم در حالي كه اصلا اينگونه نيست؛ بنده همان سال براي اختتاميه فيلم رشد به كرمان رفتم كه مراسم در هنرستان موسیقی برگزار شد و دانش‌آموزان اجراي زنده موسيقی داشتند. 


وي درباره مطرح شدن نام او در طرح صيانت از فضاي مجازي گفت: ما كه در طرح اوليه دخالتي نداشتيم ولي بعد كه به مركز پژوهش‌هاي مجلس آمد، مطرح كرديم كه طرح خوبي نيست و درخواست كرديم كه پس بگيريد يا اصلاح كنيد كه صيانت حذف شد و طرح حمايت از حقوق كاربران شد و برای بررسی آن، به تمام دستگاه‌ها نامه زديم و همه نامه‌نگاريی ها، حضور نمايندگان دستگاه‌ها و صورت جلسه‌ها موجود است. این روند در مرکز پژوهش‌ها هم دنبال شد عیناً. 90 درصد طرح جديد مصوبات شورای عالی فضاي مجازی است.

کد خبر 1115154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha