بسیاری از مشکلات جامعه را می‌توان با اصلاح سبک زندگی مرتفع کرد

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه با اصلاح سبک زندگی بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارند رفع می‌شود گفت: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر ارزش‌ها بوده چرا که ارزش‌ها شکل دهنده سبک زندگی هستند و زندگی ما را سامان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۲۱ آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با تاکید بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر ارزش‌ها بوده چرا که ارزش‌ها شکل دهنده سبک زندگی هستند و زندگی ما را سامان می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه با اصلاح سبک زندگی بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارند رفع می‌شود افزود: اشتغال جوانان، ازدواج، فرزندآوری، خانواده، الگوی مصرف و ... از مهمترین مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی است که در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه قرار می‌گیرد و به آنها تأکید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه این مسائل الگوهایی به‌هم پیوسته و درهم تنیده بوده که به یکدیگر مرتبط هستند و باید به آنها توجه ویژه شود اضافه کرد: الگوی مصرف، خوراک، پوشاک، مسکن، تفریح و ... از دیگر مواردی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه الگوها و سبک زندگی به‌عنوان چراغ راه زندگی انسان‌ها دارای پشتیبان‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند و بدون دانش‌های لازم در این دو بخش، امکان ایجاد سبک زندگی وجود ندارد تصریح کرد: متاسفانه امروز در ایران که کشوری اسلامی است، گرفتار مصرف‌گرایی و عدم قناعت شده‌ایم و در شمار مصرف‌گراترین مردمان جهان به حساب می‌آئیم.

 

وی با اشاره به بحث فسادستیزی و ایجاد عدالت اجتماعی بیان کرد: در بخشی از استان‌ها شرکت‌های فراوانی فعال هستند و هزاران میلیارد درآمد برای کشور دارند اما کنار در این شرکت‌ها چندین شهرک فقیرنشین وجود دارد که برای ایجاد عدالت اجتماعی باید در کنار این شرکت‌ها چند شهرک صنعتی ایجاد و بستر و زمینه اشتغال برای جوانان استان فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد به فعالیت یک هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: اگر خط تولید این شرکت‌ها افزایش یابد، قطعا شاهد ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان خوزستانی خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه مدیران غیربومی وقتی به استان می‌آیند چندین نیرو با خود می‌آورند اما جوانان بومی منطقه بیکارند عنوان کرد: وقتی قرار است که برای اشتغال نیرویی جذب شرکت‌های خوزستانی شود، فراخوان کشوری منتشر می‌شود در صورتی که در دیگر استان‌های کشور به این شکل نیست.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند همه شرکت‌های بزرگ که درآمد میلیاردی دارند، ابتدا امنیت خود را تامین کنند که لازمه ایجاد امنیت نیز ایجاد فرصت اشتغال است.

 

وی بر همکاری دولت و مردم باید با یکدیگر جهت کنترل و کاهش قیمت محصولات در بازار تاکید کرد و یاد آور شد: یکی از راهکارهای کنترل گرانی قطع کردن دست واسطه‌ها است و دستگاه قضایی باید دلالان دانه درشت را شناسایی و مجازات کنند؛ نظارت مستقیم بر قیمت کالاها و برخورد با متخلفان از دیگر راهکارهای کنترل قیمت اقلام است.

 

کد خبر 1115371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha