توجه به دستورات دینی می تواند ضامن سلامت خانواده باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: نهاد خانواده، کانون فضیلت و رستگاری است و توجه به توصیه ها و دستورات دینی می تواند ضامن سلامت این نهاد مقدس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در نخستین جشنواره وصال مقدس (طرح اقدام عملی برای ازدواج جوانان) کاشان گفت: حاصل جمع صداقت، نجابت، قناعت، مناعت و رفاقت در زندگی، «سعادتمندی» است و خانواده های موفق همواره با صیانت از «اخلاقیات» توانسته اند زندگی با طراوت تری داشته باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: ازدواج یکی از مظاهر قدرت الهی است و محبت بین زن و شوهر نشان از جلوه لطف و عنایت الهی به شمار می‌رود و برای عبور از سختی ها و پیچیدگی های زندگی ماشینی، گریزی جز ترویج فرهنگ ازدواج های  آسان نیست.

 

نمکی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) نمونه بارز و الگوی بی بدیل برای زندگانی انسان‌ها به شمار می‌رود، ادامه داد: پرهیز از نگاه تجملاتی، برای جوانان فرصت های مناسب تری در رسیدن به زندگی مطلوب تر و تشکیل کانون خانواده به وجود خواهد آورد.

 

نخستین دوره جشنواره وصال مقدس (طرح ویژه اقدام عملی برای ازدواج جوانان)، از سوی مؤسسه خیریه الزهرا(س)، کانون ازدواج آسان جوانان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در سالن پذیرایی هتل سیاح کاشان برگزار شد./

کد خبر 1115943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha