امر به معروف و نهی از منکر سدی محکم در برابر آسیب های اجتماعی است

بدحجابی تیری از سوی دشمنان است که کیان خانواده ها را نشان گرفته است و مقابله با این توطئه دشمنان نیازمند این واقعیا است که امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، امر به معروف و نهی از منکر، فریضه ای الهی است که ضامن سلامت و سعادت خانواده و جامعه است.

 

سالهاست با پایان یافتن جنگ رو در رو میادین نبرد حق علیه باطل دشمن در عرصه فرهنگی به میدان آمده و هر سال برای رسیدن به اهداف شوم خود سلاح جنگی جدیدی در دست گرفت.

 

روزی ماهواره ها، روزی رسانه و روز دیگر فضای مجازی ابزاری در  دست دشمنان شد تا با صرف هزینه های گزاف و ترویج سبک زندگی مبتذل کانون خانواده ها را نشانه گرفته و از جوانان در قالب های چون مد و سبک زندگی غربی و .... برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره گیرد.

 

بدحجابی و بی عفتی تیری از سوی دشمنان است که کیان خانواده ها، اعتقادات مردم و سلامت جامعه را نشان گرفته است.

 

 

بسیاری از مردم پوشش زنان و دختران در اوایل انقلاب را به خاطر دارند، مردمی که با میل و علاقه در انتخابات 98 درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند.

 

کم نیستند مسلمانانی که در سایه توطئه های دشمنان و جنگ فرهنگی  کم کم از پوشش صحیح اسلامی فاصله گرفتند و اعتقاد یافتند قلب و ذهن باید سالم باشه و سلامت  اخلاقی به پوشش مربوط نیست.

 

افرادی که در راهپیمایی های حضور می یابند و ارادت  پایبندی خود را به انقلاب اسلامی به نمایش می گذارند و درمناسب های مذهبی به مساجد می روند اما با پوشش جدید که از اسلام فاصله گرفته به غرب گرایی نزدیک شده است و آرایش های خاص حضور می یابند.

 

و این روزها بلاگرهایی که نیمه عریانی را برای جلب مخاطب بیشتر در پیش گرفته اند و گاهی چادر به سر می کنند و تصویری از نماز خواندن را نشان می دهند که می تواند ابزاری جدید برای ترویج فرهنگ های اشتباه در جامعه باشد.

 

این افراد گرچه در ظاهر به مسلمانان دهه اول انقلاب که اسلام را هم از پدران خود به ارث بردند، در دامان مادران زمزمه عبادت و اعتقاد فرا گرفتند و با خون خود امضاء کردند فاصله دارند، اما مسلمان هستند و به ظاهر راه را گم کرده اند.

 

قلب  فکر باید سالم باشه و به ظاهر نیست، توطئه ای شیطانی است که از سوی دشمنان و غربگرایان ترویج می شود و هر روز جمعیت بیشتری را به سمت بدحجابی سوق می دهد.

 

این تفکر های نو ظهور که زنان و دختران را به سمت نیمه عریانی تشویق می کند  نتیجه  کم کاری های فرهنگی در دهه های اخیر است.

 

واقعیت این است که گاهی رسانه ملی، سبک زندگی سلبریتی هایی که رفته رفته به الگوی جوانان تبدیل شدند، زرق و برق سبک زندگی غربی، چشم و هم چشمی، تحسین نوفکران، میل به خود نمایی دست به دست هم داده و فرهنگی غلط را در جامعه رواج داده است.

 

امروز در خیابان های شهر قدم می زدم، جمعیتی از بانوان محجبه توجهم را جلب کرد، و شعاری در دست یکی از بانوان که حجاب یعنی من انتخاب می کنم توچه ببینی، خیلی به این شعار فکر کردم اگر بانوان بدحجاب دقیقه ای به این شعار فکر می کردند شاید هرگز اجازه نمی دادند به خطا هم  تاری از موهایشان در معرض دید نامحرمان و یا هوسبازان و... قرار بگیرد.

 

 

به سمت جمعیت نزدیک شدم، چه محفل ساده و بی همهمه ای تجمعی ساده بدون حضور نیروهای نیروی امنیتی و انتظامی برگزار شده بود.

 

این روزها عده ای با گرفتن گوشی در کمین گشت های ارشاد می نشینند و کمترین تذکر را با هدف بدجلوه دادن امر به معروف و نهی از منکر را ثبت می کنند و در فضای مجازی منتشر می کنند.

 

در این توطئه  هر کسی بنا بر تکلیف دینی خود بخواهد به فرد بدحجاب و یاد بد رفتار تذکری دوستانه بدهد، مورد شکار لنز دوربین قرار می گیرد و فضای مجازی دست به دست می گردد.

 

اما این محفل بانوان محجه خرم آبادی، را نه می توان گشت ارشاد نامید ونه چهارشنبه سفید و روزهای رنگی، بلکه جمعیتی از دلسوزان جامعه که نه شغلی اداری داشتند و نه حقوقی دریافت می کنند  و نه برای ترویج حجاب از طریق دولتی پشتیبانی می شدند، خود جوش بدون دستبند وابزار جنگ و درگیری در کنار خیابان شهدای  شهر خرم آباد شعار نوشته های در دست مردم را به رعایت حجاب دعوت می کردند.

 

این افراد با اهدای گل و هدایایی از افراد محجبه تقدیر می کردند و با لبخند و دعوت به حجاب به افراد بد حجاب تذکر می دادند، این رخداد نمایش چهره واقعی امر به معروف و نهی از منکر توسط جوانان مذهبی بود.

 

خوب می دانیم امر به معروف ونهی از منکر ضامن سلامت خانواده است و بد حجابی و بی عفتی نخستین چالش فرا روی سلامت خانواده ها و حفظ کیان خانواده به عنوان نخستین اجتماع برای پرورش فرزندان است.

 

 

به نظر می رسد ادامه این رفتار حسنه در کنار همکاری نهادهای فرهنگی در تقویت فرهنگ دینی در جامعه، روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به توطئه های دشمنان مهم ترن گام در مقابله توطئه ترویج بدحجابی دشمنان باشد که کیان خانواده ها را مورد هدف قرار گرفته است.

 

برهمگان آشکار است که نداشتن آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی و الگوبرداری نامناسب از ماهواره‌ها و تبلیغات آن موجب به دام افتادن جوانان در دام دشمن خواهد شد  و احیا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت اجتماعی خواهد شد.

 

در این راستا لازم است امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود چرا که شیوه‌ای کارآمد در اصلاح ناهنجاری بوده و می‌تواند سد محکمی در برابر بروز و وقوع جرایم و انواع آسیب های اجتماعی باشد.

کد خبر 1116196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha